پرده سینما

آفریده: کاش نام جشنواره افق نو، جشنواره بیداری يا جشنواره ضد سلطه بود

پرده سینما






 

 

 

محمد آفریده به روابط عمومي جشنواره بين المللي فیلمسازان مستقل(افق نو) گفت: هر رویداد فرهنگی که با برنامه ریزی و آینده نگری همراه باشد، برای جامعه مفید است.

 

جشنواره افق نوبه گزارش سایت پرده سینما وی با اشاره به نام جشنواره افزود: بهتر بود به جای جشنواره فیلم های مستقل (افق نو) نام آن را جشنواره بیداری، آگاهی و یا ضد سلطه می گذاشتیم زیرا سینمای مستقل تفاسیر مختلفی دارد که نیاز به تبیین دارد.

این تهیه کننده سینما، همچنین گفت: فراخوان و گردهمایی ها نیاز به توضیحاتی دارد و بخشی از این توضیحات باید غیرعلنی باشد، چراکه ویژگی جنگ نرم، پیچیدگی و پنهان بودن اهداف آن در ظاهر است.

وی افزود: اگر در شعارهای جشنواره به صورت علنی موضوعاتی را که در صدد رسیدن به آن هستیم عنوان کنیم، این جشنواره را در حوزه بین المللی ابتر می کنیم. باید متولیان جشنواره، زیر پوستی و در مجموعه برنامه های جشنواره، اهداف خود را رصد و مدیریت کنند.

آفریده با بیان اینکه باید دید فیلمسازان در این جشنواره تا چه اندازه نقش دارند، توضیح داد: سینمای ایران در دنیا مطرح است ضمن اینکه سابقه فیلمسازی داریم و نام ایران با توجه به انقلاب اسلامي و پشتوانه فرهنگی آن، مرکز توجه است. بنابراین این جشنواره باید در سطح بین المللی فعال باشد و شرایط برای حضور فیلمسازان ایرانی در این جشنواره مهیا شود.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: جشنواره افق نو باید به دنبال حقیقت باشد. حقیقتی که ممکن است برای برخی تلخ و برای برخی شیرین باشد. حوزه بین الملل، حوزه اندیشه، تفکر، شناخت و عرصه ای سخت و پیچیده برای فعالیتهای فرهنگی است.

شایان ذكر است دومین جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل (افق نو) از 12 تا 16 شهریورماه با موضوعاتی چون: موضوعاتی چون: جنبش وال استریت، بیداری اسلامی، بیداری جهانی،  نقش لابی های در بحران کنونی آمریکا و اروپا ،  قدرت و نفوذ لابی‌های در غرب ،بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، مقاومت علیه اشغال و مداخله غیرقانونی،  جنبش های ضد جنگ،  اسلام هراسی و ایران هراسی، جهان مدرن و عدالت پایدار، جهانی به دور از تروریسم و سلاح های هسته ای، جریان‌های تکفیری و تروریستی،فلسطین- مقاومت و ظلم ستیزی،  هالیوود،، به تصویر کشاندن شیطان، خشونت ، تروریسم در هالیوود، 11 سپتامبر و هالیوود به دبیری نادر طالب زاده در تهران برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.