پرده سینما

گرامیداشت کیارستمی در دوحه با نمایش «طعم گیلاس» برگزار می شود

پرده سینما






 

 

 

انیستیتو فیلم دوحه و موزه هنرهای اسلامی ضمن نمایش آثار عباس کیارستمی مراسم گرامیداشت این کارگردان برنده نخل طلای کن را برگزار می‌کند.

 

عباس کیارستمیبه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آثار عباس کیارستمی در انستیتو فیلم دوحه و در موزه هنرهای اسلامی به نمایش درمی آید. در این مجموعه 14 فیلم کوتاه و بلند از کیارستمی در فاصله 13 تا 21 سپتامبر نمایش داده می شود. به گفته سخنگوی این انستیو کیارستمی نیز در نمایش این فیلم ها حضور خواهد داشت.

عبدالعزیز الخاطر مدیر انستیتو فیلم دوحه در این باره گفت: ما تنها برخی از بهترین فیلم های سینمای جهان را با مخاطبان قطری مان تقسیم نمی کنیم بلکه امیدواریم بتوانیم استعدادهای محلی و منطقه ای را نیز برای گسترش مرزهای فیلمسازی سنتی ترغب کنیم تا با رسانه های مختلف، سبک ها و تفاسیر گوناگون تجربی آشنا شوند.

در مجموعه فیلم های کیارستمی در دوحه فیلم هایی چون طعم گیلاس برنده نخل طلای کن در سال 1997، باد ما را با خود خواهد برد برنده شیر نقره ای جشنواره فیلم ونیز در سال 1999 و کپی برابر اصل ساخته شده در سال 2010 که ژولیت بینوش برای بازی در آن جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را برد، به نمایش درمی آیند.

کیارستمی با بیش از 70 جایزه و تقدیر، نه تنها در زمینه کارگردانی، بلکه فیلمنامه نویسی، تهیه کننده‌گی و عکاسی نیز فعالیت دارد و از توانایی های هنری اش برای نوشتن شعر و نقاشی نیز بهره می گیرد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.