پرده سینما

فشارها به وزیر ارشاد در خصوص برخی انتصاب ها افزایش یافته است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فشارها و برخی تاکیدهای غیر متعارف به وزیر ارشاد درباره ممیزی و مطبوعات و برخی انتصاب‌ها همچنان ادامه دارد و هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش فارس، وزیر ارشاد این روزها از سوی برخی افراد در انتصاب ها تحت فشارهای شدیدی قرار گرفته است.

اطلاعات حاکی است که چندی پیش برخی مسئولان سابق دولت سازندگی و اصلاحات در دیدار با جنتی مطالباتی را در حوزه مطبوعات و سینما مطرح کردند و بر خواسته های خود تاکید کردند که برخی از این تاکیدها نیز به شکل نا متعارفی مطرح شده است.

مواضع وزیر ارشاد در نطق ها و مصاحبه های اخیرش در مورد ممیزی نیز با ابراز ناراحتی های علنی برخی ناشران زاویه دار با نظام همراه بوده به طوری که سایت بی بی سی فارسی نیز در گزارشی به پوشش این اظهارات پرداخت.

ناشران در این اظهار نظرها از موضع جنتی درباره ممیزی انتقاد کردند و عنوان کرده اند باید اصل ممیزی برداشته شود. این در حالی است که وزیر ارشاد در مصاحبه های خود تاکید کرده که این کار قانونی و حق حاکمیت است و باید اشکالاتش برطرف شود.

علاوه بر این فشارهای افراد و برخی گروهها درباره ریاست سازمان سینمایی بعنوان مهمترین انتصاب این وزارت خانه نیز هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد و برخی افراد در صدد تحمیل گزینه خود برای این سمت هستند.

وزیر ارشاد در این مدت درباره مسایل مهم فرهنگی نشان داده وی درباره مسایل اصولی این وزارتخانه کوتاه نیامده و به صراحت نظرات خود را بیان داشته است؛ نظراتی که تاکنون به مذاق برخی افرادی که گمان می کردند با تغییر دولت سیاست های کلی تغییر می کند خوش نیامده است.


 تاريخ ارسال: 1392/6/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.