پرده سینما

جملات به‌یادماندنی هشتاد و دومین دوره اسکار

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جایزه اسکاربرگزیدگان هشتادو دومین دوره مراسم اسکار، به رسم هر سال بعد از دریافت جوایز خود با بیان جملاتی احساسات خود را از دریافت یکی از معتبرترین جوایز دوران فعالیت خود بیان کردند.

مراسم اسکار بامداد روز دوشنبه 16 اسفند ماه در «کداک تیه‌تر» لس آنجلس برگزار شد. برگزیدگان و سینماگرانی که در جریان برگزاری مراسم پشت تریبون قرار گرفت، سخنانی ایراد کردند که به یادماندنی‌ترین حرف‌های سینماگران را در این مراسم در ادامه میخوانید:

 

کاترین بیگلو پس از بردن اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم گنجه رنج گفت: «فقط می خواهم این جایزه را به تمام زنان و مردان نظامی تقدیم کنم که هر روز در عراق٬ افغانستان و دیگر نقاط جهان جان خود را به خطر می‌اندازند و امیدوارم سالم به خانه بازگردند.»

 

مارک بول پس از گرفتن اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای فیلم گنجه رنج گفت: « واقعا رویایی است٬ فراتر از رویا... خیال داشتیم فیلم خودمان را به شیوه خودمان و با استعدادی که فکر می‌کردیم داریم بسازیم٬ با این امید که پخش‌کننده‌ای پیدا شود و شاید کسی از فیلم خوشش بیاید. اینکه اینجا بایستیم٬ واقعاً صادقانه بگویم اصلاً به خوابمان هم نیامده بود.»

 

ساندرا بولاک پس از بردن اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم نقطه کور گفت: «می‌خواهم از کسانی تشکر کنم که این فیلم در مورد آنهاست؛ مادرهایی که از کودکان و بچه‌ها مراقب می کنند حتی اگر فرزند خودشان نباشند. هیچ‌وقت از این پدرو مادرها تشکر نشده است.»

 

جف بریجز برنده اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم قلب دیوانه گفت: «پدر و مادر! ممنونم٬ ممنونم که من را به چنین حرفه‌ای راهنمایی کردید. بابا و مامانم دیوانه‌ حرفه نمایش بودند... حضورشان را احساس می‌کنم. می‌دانید٬ این جایزه همانقدر که برای من افتخارآمیز است برای آنها هم افتخارآمیز است.»

 

جو لتری پس از بردن اسکار جلوههای ویژه بصری برای آواتار گفت: «اگر با دقت به آواتار نگاه کنید٬ میبینید کاری که ما در این فیلم کردیم استفاده از چیزهایی بود که در زندگی روزمره می‌بینیم٬ فقط آنها را بزرگتر کردیم و درخشانتر...اما منبع الهام ما دنیای واقعی بود. پس اگر با دقت نگاه کنید٬ اشیا دوروبر خودتان را در فیلم می‌بینید٬ فقط مردم را تشویق می‌کنم که به اطرافتان نگاه کنید.»

 

خوآن خوزه کامپانلا پس از گرفتن اسکار بهترین فیلم خارجی زبان برای فیلم راز درون چشمان آنها گفت: «ممنونم که اسکار، زبان شخصیت‌های فیلم آواتار را زبان خارجی محسوب نکرد.»

 

مو نیک برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای فیلم ارزشمند گفت: «ممنونم از آکادمی که نشان داد٬ این مراسم سیاسی نیست و نقش آفرینی برایش مهم است... خیلی از سیدنی٬ همسر نازنینم تشکر می‌کنم. خیلی ممنونم که به من یاد دادی گاهی برای انجام دادن کار درست باید از کار تجاری چشم‌پوشی کرد. و حق کاملاً با تو بود.»

 

جفری فلچر برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم ارزشمند گفت: «این جایزه متعلق به تمام کسانی است که شب و روز برای تحقق این رویا کار کردند٬ برای تمام پسران و دختران ارزشمند.

 

پیت داکتر برنده اسکار بهترین فیلم انیمیشن برای بالا گفت: «هیچ وقت فکر نمی‌کردم ساختن یک کاردستی با کاغذهای کتاب ریاضی سال سوم ابتدایی‌ام به چنین نتجیه‌ای برسد.»

 

مایکل جاچینو برنده اسکار بهترین موسیقی متن برای فیلم بالا گفت: «خیلی‌ها به من گفتند که موسیقی‌ات ما را به گریه انداخت. دلیلش این بود که زمان تماشای فیلم خودم هم گریه کردم.»

 

استیو مارتین٬ یکی از مجریان برنامه گفت: «بزرگترین تغییر امسال این بود که تعداد نامزدهای بهترین فیلم دوبرابر شد. وقتی این خبر پخش شد همه ما در هالیوود به یک چیز فکر می کردیم: پنج ضرب در دو می شود چند؟»

 

منبع: خبرآنلاین


 تاريخ ارسال: 1388/12/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.