پرده سینما

اولین کشور اسکاندیناوی نماینده خود را به اسکار معرفی کرد

پرده سینما






 

 

 

درام تاریخی شاگرد به کارگردانی اولریکا بنگتس به نمایندگی از فنلاند در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار رقابت می‌کند.

 

اسکاربه گزارش خبرآنلاین، داستان شاگرد (The Disciple) تابستان سال 1939 در جزیره‌ای در دریای بالتیک روی می‌دهد و متمرکز بر ارتباط کارل، پسری 13 ساله و هاسلبوند، صاحب یک فانوس دریایی است که کارل به عنوان دستیار برای کار پیش او فرستاده می‌شود.

کارل که یتیمی حیله‌گر است، به تدریج بر پیش‌داوری‌ها غلبه و نظر صاحب فانوس دریایی را جلب می‌کند، مساله‌ای که همزمان با فاش شدن رازهای تلخ خانوادگی، او را در برابر پسر مرد قرار می‌دهد. 

شاگرد دومین فیلم بلند سینمایی اولریکا بنگتس است که اولین فیلم او آیریس (2011) درامی درباره بلوغ بود، با این تفاوت که داستان آن در دهه 1890 روی می‌دهد.

شاگرد 27 سپتامبر در فنلاند اکران می‌شود و در بخش رسمی جشنواره فیلم مونترال هم حضور داشت.

اریک لونگرن، پاتریک کومپولاینن، پینگ مون والن، نیرکلاس گروندشتروم و آماندا اومس در شاگرد بازی می‌کنند.

فنلاند اولین کشور اسکاندیناوی است که امسال نماینده خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 معرفی کرده است.

پیش از این آلمان، رومانی، مجارستان، یونان و نپال نمایندگان خود را در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال انتخاب کرده‌اند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) است.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس 2014 (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) اعلام خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.