پرده سینما

اسعدیان: اولویت اصلی ایوبی بازگشایی خانه سینما است

پرده سینما






 

 

 

کانون کارگردانان سینمای ایران با مجمع فیلمسازان سینمای ایران شب گذشته؛ جلسه مشترکی برگزار و تاکید کردند تنها راه‌حل پیگری مشترک مسائل سینما؛ بازگشایی خانه سینماست.

 

همایون اسعدیانشب گذشته (12 شهریور) جلسه شورای مرکزی کانون کارگردانان برگزار شد. در این جلسه درباره آخرین وضعیت فعلی سینمای ایران صحبت شد.

همایون اسعدیان در گفتگو با ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: جلسه شب گذشته شورای مرکزی کانون کارگردانان به صورت مشترک با حضور مجمع فیلمسازان سینمای ایران برگزار شد.

این جلسه به بررسی آخرین وضعیت سینمای ایران و آسیب‌شناسی آن اختصاص داشت و همه اعضا قبول داشتند که اولویت اصلی امروز ایوبی رئیس سازمان سینمایی باید بازگشایی خانه سینما باشد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در جلسه معتقد بودند که به جای آنکه معضلات و مشکلات سینما به صورت فردی بیان شود باید با بازگشایی خانه سینما این مشکلات از طریق خانه سینما پیگیری شود.

اسعدیان با اشاره به ادامه‌دار بودن این جلسات در هفته‌های آینده گفت: قرار است در هفته‌های آینده نیز این جلسات برگزار شود و درباره سایر مشکلات سینما بحث و تبادل نظر شود و بعد نتایج جلسات به اطلاع حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی رسیده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دوسال گذشته با عملکردی که معاونت سینمایی داشت؛ همه درگیر مسائل خانه سینما بودند و از مسائل دیگر سینما دور افتاده بودند اما امروز فرصتی است که به مسائل اصلی سینما رسیدگی شود و زمان رسیدن به آرامش است.

وی افزود: قرار است کانون کارگردانان دیدار و جلسه‌ای نیز با شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران برگزار کند.

اسعدیان درباره آخرین وضعیت کانون دوم کارگردانان افزود: بدون آنکه بخواهم نام ببرم بعضی از افراد آن جمع به کانون کارگردان سینمای ایران آمدند البته به نظر من آن جمع را نمی‌توان انشعاب دانست بلکه یک حرکت تزریقی بود که با هدف صنف‌سازی در دوره شمقدری ایجاد شده است.

وی درباره جشن کانون کارگردانان گفت: درباره زمان و مکان برگزاری جشن در جلسه دیشب صحبتی نشد زیرا اولویت اول ما بازگشایی خانه سینماست.


 تاريخ ارسال: 1392/6/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.