پرده سینما

اخراج تاد مک کارتی از ورایتی!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نشریه ورایتینشریه سینمایی «ورایتی» در اقدامی که نشان دهنده وضعیت رو به تغییر نقد فیلم است، منتقد قدیمی و ارشد خود، تاد مک کارتی را اخراج کرد. نایل استایلز ناشر ورایتی (نشریه معروف هالیوودی) دو تغییر در سیستم تحریریه خود داشته است. مدیران این نشریه ابتدا منتقد قدیمی خود (مك كارتی) را اخراج كردند و سپس اعلام شد که دیوید رونی (منتقد ارشد بخش تئاتر) را نیز اخراج کرده‌اند.

لس آنجلس تایمز نوشت: «ناشر ورایتی گفت "ما تمام کارمندان تمام وقت بخش نقد را اخراج کرده‌ایم". این نشریه از این پس فقط از نقدهای منتقدان حق‌التحریری و کارمندان داخلی خود که مسؤلیت‌های دیگری دارند؛ استفاده خواهد کرد!»

استایلز همچنین گفت از تعداد نقد فیلم‌های ورایتی که سال گذشته در مجموع حدودا 1200 تا بود، کاسته نخواهد شد.

ورایتی و نشریه رقیبش (هالیوود ریپورتر) همیشه معروف به این بوده‌اند که نسبت به نشریات سینمایی دیگر تعداد بیشتری از فیلم‌های سینمای جهان و فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره‌های مختلف را برای نقد پوشش می‌دهند.

نشریه ورایتی از قدیم همیشه نقدهای سینمایی وزینی منتشر کرده است.

باتوجه به رکود اقتصادی حاکم و کاهش تیراژ و تعداد آگهی‌های تجاری نشریات، تاد مک کارتی، اولین منتقد سرشناسی نیست که از کار بی کار می‌شود، چون تاکنون منتقدان زیادی کار خود را در این شرایط ازدست داده‌اند.

با این حال، ازدست دادن منتقدی که عنوان منتقد ارشد را نیز یدک می‌کشد، می‌تواند ضربه‌ای به اعتبار و شهرت نشریه ورایتی باشد.

مک کارثی از سال 1979 در این نشریه مشغول به کار بوده است.

استایلز گفت که «برایان لؤری» منتقد ارشد تلوزیونی ورایتی که گاه گاه نقد فیلم هم می‌نوشت، سر جای خود ابقا شده است.

راجر ایبرت (منتقد قدیمی نشریه شیکاگو سان تایمز) هم گفته با اخراج تاد مک کارتی دیگر مشترک این نشریه نخواهد بود و اشتراک خود را قطع خواهد کرد: دلیل این که من مشترک ورایتی بودم فقط نقدهای تاد مک کارثی بود.

رید بیزنس مالک ورایتی سال گذشته قصد فروش آن را داشت ولی از این تصمیم خود منصرف شد و در عوض تصمیم گرفت هزینه‌های جاری آن را کم کند.

ورایتی در ماه دسامبر گذشته دستیابی به مطالب اینترنتی خود را پولی کرده بود.

 

منبع: ایلنا


 تاريخ ارسال: 1388/12/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.