پرده سینما

علیرضا رضاداد: قرار است کمک حال سازمان سینمایی باشم

پرده سینما






 

 

 

علیرضا رضاداد گفت: ما در یک شرایط بسیار حساسی قرار داریم، یک موقعیت تاریخی و یک فرصت خیلی بزرگ برای سینما با استقرار دولت و مدیریت جدید، فراهم شده است که همه باید به آن کمک کنیم.

 

علیرضا رضادادمشاور عالی رئیس سازمان سینمایی که حکم‌اش به تازگی اعلام شده، در گفت‌و‌گویی با ایسنا، تأکید کرد: سال‌های گذشته چه در داخل سینما و چه از بیرون نسبت به سینما بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌هایی شد که سینما را دچار حاشیه‌های گوناگون، کرده است. در حالی که سینما، با توجه به تاثیرات وسیع آن در حوزه‌های گوناگون اقتصادی و فرهنگ‌سازی دارای نقش بزرگی است که دستاوردهای بزرگی را داشته است و شاید ارزشمندتر از چاه‌های نفت و معادن طلا باشد، چون در جریان فرهنگی جهان امروز نقش اول را ایفاء می‌کند.

 

رضاداد با تأسف از اینکه در 20 سال اخیر فرصت سوزی‌های زیادی انجام شده، تصریح کرد: البته شرایط سیاسی هم به وضعیت موجود دامن زد و در حال حاضر که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم سینما با دلیل یا بی‌دلیل به جایی رسیده است که درگیر منازعات بیهوده‌ی داخلی و خارجی شده است و به فرض وجود برخی اشکالات با آن رفتاری شده است که شایسته‌ این هنر و صنعت در ایران نبوده است.

مشاور عالی سازمان سینمایی فرصت به وجود آمده را بسیار ویژه دانست و اظهار کرد: این فرصتی که در دولت جدید به وجود آمده، نباید چهار ساله تلقی کنیم بلکه به لحاظ تجربه‌ تاریخی باید،هشت ساله تلقی کنیم، فرصت قابل توجهی است تا بی‌توجهی‌های گذشته از بین برود. همه باید کمک کنیم آنچه که باید بشود، اتفاق بیافتد. لازمه تحقق همچین دیدگاهی آن است که همه با حداکثر توان و سهم خود، در هر زمینه‌ای که می‌توانند کمک کنند. البته نقش جامعه‌ سینمایی،مدیریت سینمایی کشور، مدیران دیگر کشور و نهادهای متعدد موجود و حتی مخاطبین در اعتلای این هنر صنعت نقش ویژه و متفاوتی است.

رضا داد مسائل و مشکلات امروز را زیاد دانست و ادامه داد:‌ این مسائل جز با تلاش و خرد جمعی حل نمی‌شود. امیدوارم هر کسی به اندازه خودش به احیای این سرمایه عظیم که از بسیاری سرمایه‌های دیگر کشور، ارزشمندتر است، کمک کند.

 

وی درباره مسئولیت‌اش در سازمان سینمای و وظایفی که بر عهده او گذاشته شده به ایسنا گفت:قرار شده است، در زمینه‌هایی که از عهده‌ام، برمی‌آید و آقای ایوبی هم در حکم‌شان به آن موارد، اشاره کرده‌اند، کمک‌ حال سازمان سینمایی باشم.


 تاريخ ارسال: 1392/6/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.