پرده سینما

وزیر ارشاد: بعضی از خبرهای صدا و سیما جای تاسف دارد

پرده سینما









علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که امروز در صدا و سیما بعضی از خبر‌ها غلط نوشته می‌شود و یا خبرخوان‌ها غلط می‌خوانند و این امر جای تاسف دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایلنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید ایرنا گفت: همه ما اهمیت اطلاع رسانی را می‌دانیم و درک کرده‌ایم امروز همه کشورهای دنیا نقش خبررسانی را به خوبی درک کرده‌اند. حتی کشورهایی مانند انگلیس این امر را زود‌تر از بقیه درک کردند و تلاش کردند که بر افکار عمومی دنیا تاثیر بگذارند و نتایج خوبی هم گرفتند.

وی ادامه داد: کار خبرسانی یک کار کاملاً حرفه‌ای است و در دنیا هر روز این کار تخصصی‌تر می‌شود ما نیز در جمهوری اسلامی اگر بخواهیم همراه این کاروان باشیم باید خودمان را هر چه بیشتر مجهز کنیم وبا آموزشهای حرفه‌ای در این زمینه ضعف‌های بسیارمان را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به غلط‌هایی که در بعضی خبر‌ها دیده می‌شود متاسفانه حتی خبرهای صدا و سیما دارای غلط است و این را بعضی خبرخوان‌های صدا و سیما نیز بعضی خبر‌ها را غلط می‌خوانند که جای تاسف دارد. امروز متاسفانه غلط نویسی و غلط گویی امر شایعی در بعضی رسانه شده و باید با کار حرفه‌ای‌تر سواد رسانه‌ای را بالا‌تر ببریم.

وی با اشاره به اهیمت خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این خبرگزاری باید علاوه بر تولید خبر به دنبال تحلیل خبر هم باشد و هچنین نظرسنجی و افکارسنجی را مدنظر قرار دهد زیرا نظرسنجی و افکارسنجی برای دولتمردان مهم است و انعکاس واقعیات موجود جامعه جزو وظایف دیگر این خبرگزاری است.

وی ادامه داد: ما امروز با یک تهاجم رسانه‌ای با بیگانگان مواجهیم و بسیاری از رسانه‌های خارجی چهره ایران شفاف را مشوش جلوه می‌دهند و لذا خبرگزاری‌های داخلی باید همه تلاش خمود را بکنند تا واقعیت را نشان دهند.

جنتی افزود: بایداز شیوه‌های سنتی گذشته فاصله بگیریم و از روش‌های نو استفاده کنیم و در این راه باید خبرگزاری‌های مهم با هم همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: هر چند باید در صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها مجموعه‌ای از ضوابط متقن را در نظر بگیریم و به سمتی حرکت کنیم که خبرگزاری‌هایی تاسیس شود که دارای نیروهای متخصص هستند اما نباید اصل رقابت بین خبرگزاری‌ها نادیده گرفته شود.

جنتی ادامه داد: وجود رقابت بین خبرگزاری‌ها پدیده مبارکی است و باعث پویایی می‌شود و تا زمانی که خبرگزاری احساس نکند رقابتی وجود دارد قوی نمی‌شوند. به همین دلیل ما نباید دنبال حذف رقبا باشیم بلکه باید با آن‌ها هم افزایی و همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم تقویت دفا‌تر خارج از کشور دفا‌تر ایرنا گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در یک خبرگزاری جلب اعتماد مخاطبان است و ما باید همه تلاش خود را بکنیم که خبر را با اعتماد بدهیم و سرمایه را حفظ کمک و همچنین از تعریف جانبدارانه پرهیز کنیم.

همچنین صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز طی سخنانی گفت: در۲۴ خرداد پیام خاصی صادر شد که رسانه‌ها باید به این پیام توجه داشته باشند. یک رسانه باید در کار خود اعتدال داشته باشد و به آن توجه کند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم در حوزه رسانه‌ها گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال این نیست که رسانه‌ها را با سمت تعریف از خود حرکت دهد بلکه به دنبال آن است که حتی اگر نقدی نیز وجود دارد آن منتشر شود. سیاست دولت تدبیر و امید این نیست که رسانه‌ها مبلغ آن‌ها باشد.

صادق با اشاره به لزوم سرعت بخشیدن به خبر گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که خبرنگاری گه خبر را تهیه می‌کند باید بتواند در آن هم دخیل باشد و قوی عمل کند و منتظر فرد دیگری نباشد باید شرایطی فراهم شود که خبرنگار بتواند با توجه به معیار‌ها خروجی داشته باشد و خبر را منتشر کند.

وی خطاب به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید در فعالیت‌ها و تولید اخبار خود معیار‌ها که‌‌ همان اهداف و اصول انقلاب اسلامی است را مدنظر داشته باشد.


 تاريخ ارسال: 1392/7/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.