پرده سینما

رئیس جشنواره نورمبرگ از ممنوع الخروجی محمد رسول اف ابراز نگرانی کرد

پرده سینما









رؤسای جشنواره بین‌المللی حقوق بشر در آلمان از اینکه کارگردان فیلم ضدایرانی به علت ممنوع‌الخروج بودن نمی‌تواند در مراسم اکران فیلم جدیدش، دست نوشته‌ها نمی‌سوزند حضور یابد، ابراز نگرانی کرد.

 

محمد رسول افبه گزارش فارس، چندی پیش جشنواره بین‌المللی حقوق بشر (نورمبرگ) آلمان، فیلم ضد ایرانی دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند ساخته محمد رسول‌اف را در فهرست فیلم‌هایی که قرار است در این دوره از رقابت‌ها نمایش داده شوند، معرفی کرد.

در این میان از رسول‌اف نیز دعوت شد تا در مراسم اکران فیلمش حضور یابد ولی از آنجایی‌که این فیلمساز از چندی پیش به خاطر ساخت این فیلم، ممنوع الخروج شده بود، نمی‌تواند در این جشنواره حضور یابد.

رئیس جشنواره نورمبرگ در این باره گفت: ما خیلی نگران آقای رسول‌اف هستیم. از نظر ما غیرقابل قبول است که مقامات ایرانی به او اجازه خروج ندهند.

وی افزود: این یک تعدی آشکار به آزادی بیان و حقوق مسلم بشریت است. ما خواستار بازپس دهی فوری مدارک سفر آقای رسول‌اف هستیم.

به گزارش اسکرین دیلی، برگزارکنندگان جشنواره حقوق بشر آلمان همچنین قرار بود 8 اکتبر طی مراسم ویژه‌ای ضمن تقدیر از رسول‌اف به او جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای اعطاء کنند.

دست نوشته‌ها نمی‌سوزند داستان شاعری است که خاطراتش را به رشته تحریر درمی‌آورد ولی از آنجایی که در خاطراتش برخی اسرار را فاش کرده از سوی دولتمردان تهدید به مرگ می‌شود.

این فیلم امسال در جشنواره‌های کن، تلوراید و تورنتو اکران شده است.


 تاريخ ارسال: 1392/7/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.