پرده سینما

بازیگر «بالاتر از خطر» درگذشت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرگ پیتر گریوز در 84 سالگی

 

 

پیتر گریوزپیتر گریوز بازیگر كلاسیك سینما و تلویزیون كه تماشاگران او را با مجموعه كلاسیك تلویزیونی بالاتر از خطر به یاد می‌آورند در سن 84 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، این بازیگر با بازی در نقش جیم فیلیپ رهبر یك گروه ضد جاسوسی در این مجموعه اكشن و دلهره‌آور به شهرت بین‌المللی رسید. قصه این مجموعه درباره یك گروه ضد جاسوسی بود كه در هر قسمت آن به یك مأموریت مشكل و غیرممكن می‌رفت. خانواده پتیر گریوز، علت مرگ او را یك حمله ناگهانی قلبی اعلام كردند. این بازیگر هنگام مرگ در منزل خود در حومه شهر لس‌آنجلس بود. وی این هفته وارد 84 سالگی می‌شد و مرگ وی در نزدیكی سالروز تولد او اتفاق افتاد. خانواده گریوز می‌گویند وی تازه از یك سفر برگشته بود و اوضاع مزاجی‌اش خیلی خوب بود. به همین دلیل مرگ وی باعث شوكه شدن اعضای خانواده و فامیل وی شده است.

پیتر گریوز در شرایطی درگذشت كه در سال‌های اخیر فعالیت‌های هنری خود را بسیار كم كرده بود و كمتر كسی اطلاعی از وی داشت. او در یك دهه اخیر با هیچ رسانه گروهی گفت‌وگو نكرده بود. با آن كه پیتر گریوز هیچوقت نتوانست شهرتی همپای برادر بزرگ‌ترش جیمز آرنیس به دست بیاورد اما یكی از مشهورترین بازیگران سینما و تلویزیون در دهه 60 میلادی بود.

پیتر گریوز با آن كه در فیلم‌ها و مجموعه‌های زیادی بازی كرد اما تماشاگران سینما و تلویزیون بیشتر از هر چیز او را با مجموعه تلویزیونی بالاتر از خطر می‌شناسند این مجموعه در سال های میانی دهه 1350 در ایران به نمایش درمی آمد و کارگردان چند قسمت از آن رضا بدیعی بود. بالاتر از خطر یكی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در سطح بین‌المللی بود.

حدود یك دهه قبل بازسازی این مجموعه تلویزیونی تبدیل به یك فیلم سینمایی موفق با بازی تام كروز شد. این فیلم كه تابه حال سه قسمت آن تولید شده است با نام مأموریت غیر ممكن اكران عمومی شد و كروز در آن همان نقشی را بازی كرد كه پیتر گریوز در مجموعه تلویزیونی آن بازی می‌كرد.

با آن كه پیتر گریوز به عنوان یك قهرمان در مجموعه‌ها و فیلم‌های خود ظاهر شد اما چندبار هم در نقش‌های منفی و ضد قهرمان بازی كرد. معروف‌ترین آنها درام جنگی بازداشتگاه 17 به كارگردانی بیلی وایلدر این فیلم كه در حال حاضر لقب یكی از آثار كلاسیك سینما را گرفته است، در سال 1953 ساخته شد و گریوز در آن در نقش جاسوس نازی‌ها ایفای نقش كرد. پیتر گریوز آخرین بار در سال 1990 در جلوی دوربین تلویزیون ایفای نقش كرد.


 تاريخ ارسال: 1388/12/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.