پرده سینما

نشست سپاس از هیات داوران سومین جشن کتاب سال سینمای ایران در خانه سینما برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست سپاس از هیئت داوران سومین جشن کتاب سال سینمای ایران برگزار شد.

 

این نشست با حضور هیئت داوران سومین جشن کتاب سال سینمای ایران و فرهاد توحیدی ، محمد مهدی عسگرپور، محمدرضا موئینی و امیر اثباتی از اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

نخست سید محسن هاشمی مدیر اجرایی این جشن ضمن برشمردن ماموریت این جشن در معرفی و ستایش از کوششهای فرهنگ مکتوب سینمایی از اینکه به دلیل تعطیلی خانه سینما امکان انجام سپاس با تاخیر 21 ماهه برگزار شد از داوران عذر خواهی کرد.

فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره خانه سینما با تقدیر از داوران سومین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایرا ن اضافه کرد: منزلت و وزانت شما عزیزان باعث اعتبار معنوی این جایزه بوده است وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این برنامه فرهنگی خانه سینما در هیئت مدیره آتی نیز دنبال و اجرایی شود

امیر اثباتی از اعضای هیئت میدره خانه سینما گفت: امیدوارم با استقرار هیئت مدیره جدید دبیرخانه این جایزه مجددا فعال شود و هیئت داوران چهارمین دوره برگزیده شوند و کتابهای 2 سال گذشته بررسی شود و انشاءالله آیین اعطاء جوایز در اردیبهشت ماه 93 همزمان با رویدادنمایشگاه بین المللی کتاب برپا شود وی ادامه داد ما برآن بودیم تا کتابخانه خانه سینما به عنوان مرجع تحقیقات و پژوهشهای سینمای تبدیل شود.

محمد رضا موئینی دیگر عضو هیئت مدیره گفت: از اینکه خانه سینما اینگونه قدمهای فرهنگی را برای پیشبرد فرهنگ مکتوب سینما برعهده گرفته، ستود و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری منظم و طی چندین دوره این جایزه بتواند نقش مهمی در تالیف و ترجمه و نشر کتابهای سینمایی ایفا کند.

رئیس هیئت داوران سومین جایزه کتاب سال سینمای یاران گلی امامی ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی فعالیت خانه سینما گفت برگزاری این جایزه توسط خانه سینما فرصت خوبی برای ما بود که در یک دوره فشرده 5 ماهه همه ی آثار مکتوب سینمای کشور را مطالعه کنیم.

دیگر داور جایزه کتاب سال سینمای ایران ابراز امیدواری کرد که با تداوم روند برگزاری این جایزه خانه سینما نقش موثری در جریان سازی فر هنگ مکتوب سینما بدست آورد کما اینکه امروز نیز در دبیرخانه جایزه کتاب سال و جایزه کتاب فصل از برگزاری این جایزه در خانه سینما ابراز شگفتی کرده وآن را تحسین می کنند.

منتقد نویسند سینما از داوران سومین جایزه کتاب سال سینمایی ایران از اینکه پس از سالها عضویت در خانه سینما به عنوان داور برگزیده شده ابراز خرسندی کرد و پیشنهاد داد که خانه سینما و دیگر متولیان سینما در کشور از تالیف راجع به سرمایه های سینمای ایران با سفارش و یا خرید نسخه حمایت کنند.

در پایان این نشست محمد مهدی عسگرپور با اشاره به تجربه 4 سال اخیر خانه سینما آن را پیشرفتی معادل 20 سال تجربه برای فعالیت صنفی سینماگران دانست و اضافه کرد در مجموعه ی فعالیتهای خانه سینما برگزاری جایزه کتاب سال سینمایی ایران کاملا فرهنگی است به این معنا که عمده ی فعالیتهای خانه سینما یا صنفی محض است ویا مثل جشن سینمای ایران صنفی-فرهنگی است.وی ابراز امیدواری کرد در دوره های آتی هیئت مدیره نیز توجه به برگزاری این جایزه مغفول نماند.

محمد مهدی عسگرپور در پایان این نشست با اشاره به تیتر یکی از روزنامه ها گفت:

در این 21 ماه ی که خانه سینما تعطیل بود کسانی که نقش ستون پنجم را برای دشمن خانه سینما ایفا می کردند امروز خود را به عنوان جریان و راه سوم معرفی می کنند حال آنکه رفتار و گفتار آنها در این چند سال به میمنت جریان اطلاعات ثبت و ضبط شده است.

سومین جایزه کتاب سیال سینمای ایران به ریاست گلی امامی، رخساره قائم مقامی، شهاب الدین عادل، رضا درستکار، جمال امید، امید روحانی ، شهرام جعفری نژاد برگزار شد.

در بخش ترجمه ترجمه این جایزه فتاح مهدی برای ترجمه پیش درآمدی بر فیلم.

در بخش گردآوردی و تدوین بهزاد رحیمیان مجموعه دانشنامه سینمایی.

همچنین هیئت داوران برای کوشش و فعالیت محمد گذرآبادی قلم زرین افتخار را تقدیم کردند.

همچنین از میان ناشران حسن کیائیان مدیر نشر چشمه به عنوان بهترین ناشر معرفی شد.

در سومین دوره جایزه کتاب سال سینمای یاران با نمایش مستندی و با تقدیم قلم زرین از پرویز داویی با حضور مسعود کیمیایی تجلیل به عمل آمد.


 تاريخ ارسال: 1392/7/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.