پرده سینما

تسهیل پروسه رای گیری برای اعضای آکادمی اسکار

پرده سینما






 

 

 

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار تغییرات قابل ملاحظه‌ای را به منظور تسهیل فرآیند رأی‌گیری الکترونیکی (آنلاین) ایجاد کرد.

 

جایزه اسکاربه گزارش ایسنا، پس از اعتراض گسترده اعضای آکادمی در جریان برگزاری دوره قبل جوایز اسکار مبنی بر دشوار بودن فرآیند رأی‌دهی اینترنتی، آکادمی اسکار برای تسهیل فرآیند رأی‌دهی آنلاین اعضا، تغییراتی را از جمله کاهش کلمه‌های عبور مورد نیاز از این دوره اعمال خواهد کرد.

این تغییرات که در هشت ماه اخیر و پس از استفاده از رأی‌گیری الکترونیکی در هشتادوپنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار اعمال شده است، در واقع واکنشی به اعتراض اعضایی است که فرآیند رأی‌گیری اینترنتی را در مقایسه با روش قدیمی رأی‌گیری کاغذی سخت و دشوار می‌خواندند.

آکادمی اسکار با ارسال ایمیلی به اعضاء از آن‌ها خواسته است با ورود به وب‌سایت این نهاد سینمایی، روش رأی دهی خود را (الکترونیکی و یا کاغذی) مشخص کنند. این ایمیل شامل اطلاعاتی در مورد تغییراتی است که آکادمی اسکار در جهت تسهیل‌ رأی‌گیری آنلاین انجام داده است.

سال گذشته به دلیل مسائل امنیتی اعضای آکادمی مجبور بودند از دو نام کاربری و گذرواژه جداگانه برای ورود به بخش عمومی اعضاء و دیگری برای وارد شدن به بخش رأی‌دهی استفاده کنند و به همین دلیل بسیاری از اعضای آکادمی نتوانستند برای ثبت آرای خود وارد سیستم شوند.

از جمله مهمترین تغییرات اعمالی از سوی آکادمی این است که اعضاء امسال برای رأی‌دهی تنها به یک نام کاربری و کلمه عبور نیاز دارند.

همچنین سال گذشته اعضای آکادمی برای رأی‌دهی نیازمند به شماره شناسایی شخصی بودند که از طریق ایمیل دریافت کردند، اما امسال این الزام برداشته شده است.

دیگر تغییر آکادمی اسکار تسهیل فرآیند تغییر نام کاربری است، چرا که سال گذشته هر یک از اعضا با تغییر گذرواژه می‌بایست 24 ساعت برای صدور گذرواژه جدید صبر می‌کرد.

وان هادسون، رئیس آکادمی اسکار گفت استفاده رأی‌گیری آنلاین بسیاری ساده است و این امکان را برای تمامی اعضا فراهم می‌کند تا از سراسر جهان آرای خود را از طریق وب‌سایت اینترنتی آکادمی ثبت کنند.

با وجود مشکلاتی که برای رأی‌گیری در دوره قبل جوایز اسکار روی داد، رکورد 90 درصدی شرکت اعضای آکادمی به لطف رأی‌گیری آنلاین رقم خورد.


 تاريخ ارسال: 1392/8/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.