پرده سینما

سینماها لباس نوروزی پوشیدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اکران سال 89 از امروز چهارشنبه 26 اسفندماه با نمایش چهار فیلم جدید به طور رسمی آغاز شد.

نمایی از فیلم هیچ به کارگردانی عبدالرضا کاهانی. اکران نوروز 1389به گزارش خبرنگار مهر، اکران نوروزی با نمایش فیلمهای تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی، طهران، تهران به کارگردانی مهدی کرم پور و داریوش مهرجویی، هیچ ساخته عبدالرضا کاهانی و سلام بر عشق به کارگردانی اصغر نعیمی به طور رسمی آغاز شد و سر در سینماهای شهر تهران با شروع اکران سال 89 حال و هوای تازه ای پیدا کرده‌اند. تبلیغات و تصاویر پوسترهای این فیلمها در نوع خود جالب است و تنوع ایده‌ها برای تبلیغات فیلمهای نوروزی را نشان می‌دهد.

در میان فیلمهای نوروزی هیچ به کارگردانی عبدالرضا کاهانی و طهران، تهران داریوش مهرجویی با تصاویری متفاوت سردرهای سینما را تزئین کرده‌اند. پخش‌کننده هیچ در کنار تصویری از فیلم که بیشتر بازیگران در آن حضور دارند، تصویری را انتخاب کرده که بازیگران را در حالتهای مختلف نشان می‌دهد و ربطی به فضا و حال و هوای آن ندارد. تصاویر خندان بازیگران با لباسها و حالتهایی متفاوت با آنچه در هیچ جریان دارد می‌تواند عامل موثری برای جذب مخاطب باشد.

سردر سینماهای نمایش دهنده طهران، تهران و تسویه حساب هم حال و هوایی جالبی دارند که با مضمون و فضای فیلم همخوانی دارد. این از معدود دفعاتی است که فیلمها با تبلیغاتشان تناسب دارند معمولا در سینمای ایران تصاویری که برای بیلبوردها و تراکتها انتخاب می‌شود یا به شدت کلیشه‌ای، کهنه و نخ‌نما است یا قرار است فیلمهای موفق دیگر را تداعی کند و ربطی به اصل ماجرا ندارد. در چنین تبلیغات غیرحرفه‌ای اصل فریب تماشاگر است تا او را به هر شکلی به سالنهای سینما آورد.

سردر سینماهای نمایش دهنده تسویه حساب تصاویر خندان بازیگران زن فیلم تازه میلانی است، که یک کمدی زنانه است. فیلم حال و هوایی شاد دارد که مناسب اکران نوروز است و این تصاویر مطابق با فضا و قصه تسویه حساب است. اما کلیشه‌ای‌ترین تبلیغات متعلق به سلام بر عشق است. فیلمی که متعلق به سینمای بدنه است و طبق قاعده‌ای نانوشته تصاویر درشتی از بازیگران را نشان می‌دهد. در این تبلیغات سنتی تماشاگر با چهره‌هایی که در فیلم حضور دارند آشنا می‌شود و تاکید تبلیغات روی بازیگرانی است که در فیلم مقابل دوربین رفته‌اند.

از امروز موتور سینمای ایران به راه می‌افتد و چراغ اکران 89 شروع می‌شود. تنوع تبلیغات فیلمهای اکران نوروزی این امیدواری را به وجود می‌آورد که در سال جدید تصویری متفاوت از بضاعتهای تبلیغات سینمای ایران داشته باشیم. این تبلیغات می‌تواند قشرهای مختلف را به سالنهای سینما بیاورند، اقشاری که مدتها است با فیلمهای سینمایی ارتباط برقرار نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس مشخصات دقیق تر این چهار فیلم اصلی اکران، و بقیه فیلم ها به شرح زیر است:

 

طهران،تهران در گروه آزادی‌

طهران تهران. اپیزود روزهای آشنایی به کارگردانی داریوش مهرجوییهمان نسخه نمایش داده شده در جشنواره فیلم، بدون هیچ تغییر و ممیزی به اكران عمومی در خواهد آمد و طهران،تهران از 26 فررودین ماه جایگزین محافظ به كارگردانی محمدجواد كاسه‌ساز خواهد شد .

در اپیزود داریوش مهرجویی با عنوان روزهای آشنایی بازیگرانی چون پانته‌آ بهرام، قربان نجفی، مهتاج نجومی، اكبر مشكاتی، غلامرضا نیكخواه، كتایون امیر ابراهیمی، علی عابدینی، پرویز و ثریا نوری، فریده سپاه منصور، مینو صابری، اردشیر كاظمی، رحمان حسینی، هنرمندان خردسال نیكی نصریان و مهدی طالب‌زاده نقش آفرینی كرده‌اند و دركنار آنها فاطمه فردین نیز حضوری ویژه دارد.

در اپیزود دوم تحت عنوان سیم آخر به كارگردانی مهدی كرم‌پور بازیگرانی مانند رضا یزدانی،‌ رعنا آزادی‌ور، برزو ارجمند، طناز طباطبایی، سروش صحت، فرهاد قائمیان، مجید جوزانی، محمد باغبانی نقش آفرینی كرده‌اند.

تهیه‌كننده فیلم سینمایی دو اپیزودی طهران، تهران، محمدعلی حسین‌نژاد و سرمایه‌گذار اصلی آن سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است.

به گزارش فارس،برنامه آینده این گروه طلا و مس ساخته همایون اسعدیان و اكران سوم بهار در این گروه فیلم چهل سالگی ساخته علیرضا رئیسیان است.

 

 تسویه حساب در گروه استقلال

تسویه حساب. ساخته تهمینه میلانیتهمینه میلانی كه سال گذشته فیلم پرفروش سوپراستار را در اكران نوروزی روی پرده سینماها داشت بازهم در اكران نوروزی و این بار با تسویه حساب در گروه استقلال حاضر خواهد بود.

براساس این گزارش، برای اكران عمومی تسویه حساب، نسخه تازه نسبت به نمایش جشنواره‌ای با تغییراتی همراه خواهد بود كه این تغییرات البته به فیلم لطمه‌ای اساسی نخواهد زد.

براساس این گزارش، تهمینه میلانی تسویه حساب را سال 83 كارگردانی كرده است و در این فیلم مهناز افشار، لادن مستوفی، السا فیروز‌آذر، بهاره افشاری، اكبر عبدی، سیاوش تهمورث و حامد بهداد به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تسویه حساب نقدی اجتماعی است در مورد آسیب‌های اجتماعی، به ویژه در میان زنان و علل بزهكاری آنها.

به گزارش فارس، در گروه سینمایی استقلال پس از پایان اكران تسویه حساب فیلم سینمایی دموكراسی تو روز روشن به كارگردانی علی عطشانی اكران خواهد شد.

 

سلام برعشق در گروه عصر جدید

فیلم سلام بر عشق به كارگردانی اصغر نعیمی و به تهیه كنندگی عبدالله علیخانی و حسین فرح‌بخش توسط حسین ابوالصدق در استودیو آوای نفس به صورت دالبی صداگذاری می‌شود تا برای اكران عید نوروز آماده شود.

سلام بر عشق. به کارگردانی اصغر نعیمیهم اكنون آنونس سلام بر عشق كه توسط مستانه مهاجر ساخته شده، در سینماهای سراسر كشور در حال نمایش است.

امین حیایی، نیكی كریمی، الناز شاكردوست، آتیلا پسیانی، احمد پورمخبر، رضا آشتیانی، كامران تفتی، مختار سائقی، ملكه رنجبر و انوشیروان نعیمی در مقابل دوربین اصغر رفیعی جم در «سلام بر عشق» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سلام بر عشق جدیدترین محصول مؤسسه سینمایی پویافیلم قرار است در عید نوروز در گروه عصر جدید روانه پرده سینماها شود اما هنوز گزینه اكران دوم عید این گروه مشخص نشده است.

 

هیچ در گروه آزاد

فیلم سینمایی هیچ به كارگردانی عبدالرضا كاهانی پس از تك نمایش موفقیت آمیز خود در جشنواره قرار است در گروه آزاد اكران شود اما با توجه به ادامه اكران به رنگ ارغوان و عیار14 در عید نوروز قرار است سینماهای زیرگروه این فیلم‌ها در اختیار هیچ قرار گیرد.

فیلم سینمایی هیچ داستان مردی است كه به بیماری پرخوری مبتلا است و سرپرست خانواده‌ای پرجمعیت می‌شود، مهدی هاشمی، پانته‌آ بهرام، باران كوثری، احمد مهرانفر، نگار جواهریان، مهران احمدی، مرضیه برومند، نیره فراهانی و... بازیگران این فیلم هستند.

علی سرتیپی مدیرعامل شركت پخش بین‌المللی فیلمیران پیش از این در گفت‌وگو با فارس اظهار داشته بود: هیچ با كمترین اصلاحیه عید نوروز روانه پرده سینماها خواهد شد.

عبدالرضا كاهانی فیلم‌های سینمایی آنجا، آدم و بیست را كارگردانی كرده است كه سال گذشته بیست حضور موفقی در اكران نوروزی داشت.

 

به رنگ ارغوان در گروه آفریقا

ین فیلم در گروه سینمایی آفریقا، 12 هفته قرارداد اكران دارد و بر این اساس، پس از پایان نمایش فیلم در ماه اسفند، بر اساس قرارداد، فیلم در سال 89 نیز تا حداقل 8 هفته روی پرده می‌ماند و آن را باید اولین فیلم اكران سال 89 محسوب كرد.

به رنگ ارغوان كه با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبرو بوده است در یك‌هفته اخیر توانسته است فروش خود را به مرز 470 میلیون تومان در تهران برساند و بسیاری از كارشناسان معتقدند این فیلم می‌تواند به راحتی از مرز 1 میلیارد تومان در تهران عبور كند و باید دید استقبال مخاطبان در عید نوروز از دهمین ساخته بلند ابراهیم حاتمی‌كیا كه پس از رفع توقیفی 5 ساله روانه پرده سینماها شده است چگونه خواهد بود.

حمید فرخ نژاد، خزر معصومی، كوروش تهامی، بهناز توكلی، رضا بابك، فرهاد قائمیان،‌ نوال شریفی و مزدك رستمی از بازیگران این فیلم هستند.

 

ادامه عیار 14 در گروه قدس

فیلم سینمایی عیار 14 به كارگردانی پرویز شهبازی كه اكران خود را در گروه قدس آغاز كرده است همچنان در عید نوروز و حداقل تا روز 11 فروردین ماه به اكران خود ادامه می‌دهد.

سال گذشته عیار 14 یكی از فیلم‌های برگزیده منتقدان سینمایی در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر بود و از سوی داوران جشنواره نیز «سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت داوران»‌ را به دست آورد. در این فیلم محمدرضا فروتن و كامبیز دیرباز نقش‌های اصلی را بازی می‌كنند و پوریا پورسرخ، مهشید افشار‌زاده، مینا ساداتی و بهرنگ علوی دیگر بازیگران آن هستند.

براساس این گزارش، همچنین قرارداد فیلم‌هایی سینمایی طلا و مس در گروه آزادی در برنامه دوم بعد از طهران، تهران، فیلم سینمایی چهل سالگی در گروه آزادی بعد از طلا و مس و فیلم سینمایی فاصله در گروه آزادی بعد از فیلم چهل سالگی در شورای صنفی نمایش به تصویب رسیده است. ضمن اینكه فیلم سینمایی دموكراسی تو روز روشن به كارگردانی علی عطشانی در برنامه اكران دوم عید پس از تسویه حساب در گروه استقلال به روی پرده می‌رود.

پس از پایان اكران به رنگ ارغوان در گروه آفریقا، فیلم سینمایی هفت دقیقه تا پائیز به كارگردانی علیرضا امینی جایگزین این فیلم خواهد شد و پوپك و مش‌ماشاءالله نیز جایگزین عیار14 در گروه قدس خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1388/12/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.