پرده سینما

رضاداد: فیلم های جامانده جشنواره فجر سال گذشته امکان شرکت در این دوره از جشنواره را دارند

پرده سینما






 

 

 

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر از بررسی شرایط فیلم‌هایی که در دوره‌های گذشته امکان دیده شدن در این رویداد سینمایی را پیدا نکرده‌اند، خبر داد.

 

رضادادعلیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به مهر که آیا امسال در جشنواره تمهیدی اندیشیده می‌شود تا برخی فیلم‌ها که در دوره گذشته امکان حضور نیافتند در این دوره از جشنواره دیده شوند؟ گفت: اگر نگاهی به مقررات جشنواره فیلم فجر بیندازیم متوجه می‌شویم درباره بخش‌هایی از فراخوان همه چیز قطعی و طبیعتاً تکلیف با این بخش‌ها مشخص است.

وی در ادامه افزود: اما ممکن است مواردی هم وجود داشته باشد که مقررات جشنواره درباره آنها ساکت است یا موضوع جدیدی است. این موارد قاعدتا شامل آن بندی است که دبیر باید تکلیفش را روشن کند که می‌گوید تفسیر یا رفع ابهام‌هایی از این دست به عهده دبیر جشنواره است.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به چگونگی بررسی حضور فیلم‌هایی که در دوره‌های گذشته درخواست حضور در فجر را داشته‌اند ولی به دلایلی پذیرفته نشده‌اند، متذکر شد: بنابراین وقتی با مواردی از این دست مواجه می‌شویم در شورای اجرایی و یا اگر لازم باشد در شورای سیاستگذاری جشنواره آن را مطرح و سپس تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رضاداد در ادامه تصریح کرد: ما فعلاً نمی‌دانیم با مواردی از این دست که نیاز به بررسی ویژه دارند، روبرو هستیم یا خیر زیرا ثبت‌نام‌ها هنوز به اتمام نرسیده است. همه ساله در پایان ثبت‌نام‌ها این موارد مکشوف می‌شود و دبیرخانه طرح موضوع می‌کند و سپس تصمیم‌گیری می شود. گرچه انواع آنها از همین الان قابل حدس هستند.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه فیلم‌ها با توجه شرایطشان در گروه‌بندی‌های مختلف جای می‌گیرند، بیان کرد: مثلا برخی از فیلم‌ها که در سا‌ل‌های قبل حضورشان در فجر ممکن نشده است، مشکلشان مالکانه بوده است و می‌شود گفت هنوز تکلیف فیلم از نظر خود دست‌اندرکاران آن روشن نشده بوده است.

این مدیر سینمایی تاکید کرد: همچنین برخی دیگر از فیلم‌ها که در دوره قبل درخواست حضور در جشنواره را داشته‌ ولی پذیرفته نشدند، کیفیت لازم را از نظر هیات انتخاب نداشتند. برخی دیگر فرصت یا امکان پایان یافتن مراحل فنی کار را پیدا نکردند. دسته دیگر هم فیلم‌هایی بودند که پیش از نمایش در جشنواره فجر در سایر جشنواره‌ها چه داخلی یا خارجی نمایش داده شده بودند.

وی متذکر شد: در سال‌های گذشته با مواردی از این دست مواجه بودیم که فیلم به رنگ ارغوان ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله آنها بود و طبیعتاً امسال هم همینطور است. درباره جشنواره فیلم فجر امسال از قبل قابل حدس است که به لحاظ تنوع آثار با سال متفاوتی روبرو هستیم.

رضاداد در پایان گفت: رویکرد اصلی ما ارتقا و اعتلای سینمای ایران است. ما جشنواره را برای جشنواره نمی خواهیم. جشنواره فیلم فجر یکی از حلقه‌های نظام اعتلایی سینمای ماست لذا باید تصمیم‌های ما به اعتلای سینما بینجامد. در پایان مهلت ثبت‌نام بررسی‌های لازم در موارد مختلف را انجام می‌دهیم و نتیجه را اعلام می‌کنیم.


 تاريخ ارسال: 1392/8/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.