پرده سینما

درخواست وودی آلن از آکادمی اسکار

پرده سینما






 

 

 

وودی آلن در نامه‌ای که در اختیار نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر قرار داده است، از آکادمی اسکار خواست تا بهای بیشتری به مسئول انتخاب بازیگران در فیلم‌ها داده شود.

 

وودی آلنبه گزارش ایسنا، وودی آلن، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان در نامه‌ای که نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر آن را منتشر کرد با حمایت از جولیت تیلور مسئول انتخاب بازیگران در فیلم‌هایش از آکادمی اسکار خواست تا بخش‌ ویژه‌ای را برای تجلیل از این افراد در جوایز سینمایی اسکار تخصیص دهد.

آلن در نامه‌اش می‌نویسد: در فیلم‌های من عوامل انتخاب بازیگر نقش اساسی در ساخت فیلم ایفا می‌کنند و همانطور که سابقه‌ام نشان می‌دهد، فیلم‌هایم سرشار از بازی‌های فوق‌العاده بازیگران مرد و زن است که در ابتدا هیچ یک از آنها را نمی‌شناختم و همگی آنها از سوی «جولیت تیلور»، مسئول انتخاب بازیگران فیلم‌هایم به من معرفی شدند،‌ اما هیچ گاه به من تحمیل نشدند.

وی افزود: بازیگرانی چون جف دانیلز‌، مری بث هارت و پاتریشیا کلارکسون از جمله این بازیگران بودند و مریل استریپ زمانی که تقریباً ناشناخته بود، برای ایفای نقش کوتاه در فیلم منهتن از سوی مسئول انتخاب بازیگر معرفی شد. بازیگران دیگری چون ماریل همینگوی و دیانا ویست نیز در حالیکه کاملاً ناشناخته بودند فعالیت سینمایی‌اشان را با فیلم‌های من به صورت حرفه‌ای آغاز کردند. اگر انتخاب بازیگران برعهده خودم بود مطمئناً تنها از پنج و یا شش نفر در تمامی فیلم‌هایم استفاده می‌کردم؛ هرچند که آنها ممکن بود برای نقش‌ها مناسب نباشند. این جولیت تیلور بود که من را مجبور کرد تا ابتدا با بازیگران دیگری نیز ملاقات کنم و دست به انتخاب بازیگر بزنم. از آنجایی که فیلم‌هایم فاقد جلوه‌های بصری است، بنابراین انتخاب بازیگران مناسب نقشی اساسی در موفقیت من و فیلم‌هایم ایفا کرده است.

وودی آلن در ادامه نامه‌اش نوشت: از آکادمی اسکار درخواست می‌کنم تا بخشی را برای تجلیل از عوامل انتخاب بازیگران در فیلم‌ها که به نوعی سوزن را در انبار کاه می‌یابند تخصیص دهد تا از فعالان در این عرصه نیز به نحوی شایسته قدردانی شود.

وودی آلن طی سه دهه فیلم‌سازی افتخارات و جوایز سینمایی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز بافتا انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین در سال 1975، جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ کن در سال 1985 برای رز بنفش قاهره، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای منهتن و رز بنفش قاهره، جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از گلدن گلوب برای رز بنفش قاهره در سال 1986، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز گویا اسپانیا در سال 2006 برای امتیاز نهایی، شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز در سال 1995، جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره‌ سن‌سباستین در سال 2004 اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/8/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.