پرده سینما

عباس کیارستمی نشان افتخار دولت ژاپن را گرفت

پرده سینما


 


 

 

 

 


 

 

عباس کیارستمی نشان افتخار دولت ژاپن را دریافت کرد.

 

  

کیارستمیبه گزارش ایسنا، این کارگردان سرشناس سینمای ایران 3 نوامبر مصادف با 12 آبان ماه، نشان افتخار خورشید تابان‌، انوار زرین به همراه نقش گل که به زبان ژاپنی Kyokujitsu shoujusho خوانده می‌شود را به پاس خدمات ارزشمند و مساعدت در ایجاد تبادلات فرهنگی و تفاهم متقابل بین ایران و ژاپن‌، ارتقا سطح فیلم در ژاپن و گسترش فرهنگ ژاپن در سراسر دنیا از جمله ایران را از طریق فعالیت‌های هنری، گرفت.

  

کیارستمی در سال‌های اخیر فیلمی به نام like someone in love (مثل یک عاشق) در ژاپن‌ ساخت که در جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد.

این نشان در سفارت ژاپن در ایران به این کارگردان ایرانی اهدا شد و این سفارت اظهار امیدواری کرده است که عباس کیارستمی همچنان به تلاش و مساعدت ارزشمند خود از جمله ایجاد روابط دوستانه متقابل بین ژاپن و ایران ادامه بدهد.

گفتنی است: نشان افتخار دولت ژاپن امروز به 49 نفر اتباع خارجی این کشور اهدا شد که در بخش هنری عباس کیارستمی این نشان را دریافت کرده است.

این کارگردان سرشناس سینمای ایران که متولد 1319 تهران است، با ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند به‌عنوان شاخص‌ترین فیلم‌ساز ایرانی در عرصه‌ بین‌المللی مطرح شده است.

او در کارنامه‌ فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه نان و کوچه، زنگ تفریح، تجربه، دو راه حل برای یک مساله و ... و فیلم‌های بلند گزارش 1356، اولی‌ها 1362، خانه‌ دوست کجاست؟ 1365، مشق شب 1366، کلوز‌آپ، نمای نزدیک 1368، زندگی و دیگر هیچ 1370، زیر درختان زیتون 1373، طعم گیلاس 1376، باد ما را خواهد برد 1377، ABC آفریقا 1379 را دارد.


 تاريخ ارسال: 1392/8/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.