پرده سینما

موزه هنرهای لس‌آنجلس از مارتین اسکورسیزی تقدیر کرد

پرده سینما






 

 

 

مارتین اسکورسیزی کارگردان صاحب نام سینمای جهان در مراسمی که در موزه هنر لس آنجلس برگزار شد مورد تقدیر قرار گرفت.

 

مارتین اسکورسیزیبه گزارش ایسنا،‌ موزه هنر لس‌آنجلس در مراسم سالانه‌ای که به منظور نزدیک‌تر کردن هنر و صنعت سینما برگزار می‌کند از مارتین اسکورسیزی، کارگردان اسکاری سینمای جهان به پاس تلاش‌هایش در راستای کمک به برنامه فیلم موزه و همچنین بازسازی فیلم‌های قدیمی تقدیر کرد.

موزه هنر لس آنجلس یکی از مهمترین موزه‌های کالیفرنیاست که نقش قابل ملاحظه‌ای در ترویج هنر در این منطقه ایفا می‌کند.

در این مراسم که بازیگرانی چون تام هنکس، وارن بیتی و جین فوندا در آن حضور داشتند، در مجموع 4.1 میلیون دلار برای کمک به برنامه فیلم موزه هنر لس‌آنجلس جمع‌آوری شد.

موزه هنر لس‌آنجلس برنامه فیلم را از سال 1965 آغاز کرد، اما چند سال پیش با مشکلات مالی مواجه شد و از مارتین اسکورسیزی درخواست کمک کرد و به بازسازی و توسعه‌ برنامه فیلم کمک شایان توجهی کرد.

لئونارد دی‌کاپریو که سابقه همکاری در پنج فیلم را با اسکورسیزی دارد، در این مراسم گفت: گذراندن زمان با اسکورسیزی همچون قدم‌ زدن در یک موزه فیلم جهانی سینماست و زمانی که فرصت همکاری را با وی در فیلمی پیدا می‌کنید، در واقع بخشی از این تاریخ می‌شوید.

اسکورسیزی که رییس بنیاد جهانی حفاظت و نگهداری از فیلم‌های قدیمی است، موضوعات اصلی فیلم‌هایش را درباره جنایت، مسخ انسان‌ها، گناه و در نهایت رستگاری و همچنین خشونت خاص جامعه آمریکایی قرار داده است. وی همچنین به کارگردان فیلم‌های خشن و خونین معروف ‌است که البته ممکن است زیر تیغ سانسور بعضی از صحنه‌های فیلم در اکران یا نمایش تلویزیون قیچی و حذف شود. شاید به همین علت باشد که سال‌ها جایزه اسکار صرف‌نظر از نیش تند سینمای انتقادی‌اش از او دریغ شد.

گستردگی و قدرت دانش سینمایی اسکورسیزی را که به دایره‌المعارف متحرک سینمایی تشبیه شده است همیشه ستودنی بوده و او را از مهم‌ترین فیلم‌سازان آمریکایی در سطح دنیا می‌دانند که عشق و علاقه فراوان و دیوانه‌وارش به سینما همواره زبانزد بوده است؛ تا جایی که کسی نیست که نداند سینما مترادف است با نام یکی از مهم‌ترین عشاقش یعنی مارتین اسکورسیزی. اسکورسیزی را با فیلم‌های ماندگارش چون خیابان‌های پایین شهر، راننده تاکسی، گاو خشمگین، رفقای خوب و البته دوستی و همکاری متناوب با بازیگر بزرگ سینما رابرت دنیرو می‌شناسند.

اسکورسیزی در سال 1967 اولین فیلم بلندش که البته پایان‌نامه دانشجویی او نیز بود با نام چه کسی در خانه من را می‌زند؟ را ساخت. یک فیلم سیاه‌وسفید که کاملاً سبک کاری اسکورسیزی و مضمون مورد علاقه‌اش که بعدها در اولین فیلم مهم‌اش خیابان‌های پایین شهر آن را ادامه داد. در سال‌های دهه 70 اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا، برایان دی پالما، جورج لوکاس و استیون اسپیلبرگ با یکدیگر آشنا شدند که به بچه‌های بداخلاق سینما مشهور شدند. این‌ها مهم‌ترین و بزرگترین کارگردانان موج جدید سینمای آمریکا بودند که نقش مهمی در سبک و سیاق جدید فیلم و سینمای آن دوران بازی کردند.

خیابان‌های پایین شهر، راننده تاکسی، نیویورک نیویورک، گاو خشمگین، سلطان کمدی، آخرین وسوسه مسیح، رفقای خوب، تنگه وحشت، عصر معصومیت، کازینو، دار و دسته نیویورکی، هوانورد، مُردگان، جزیره شاتر، هیوگو و گرگ وال‌استریت از جمله معروفترین ساخته‌های مارتین اسکورسیزی هستند.


 تاريخ ارسال: 1392/8/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.