پرده سینما

کیت بلانشت بهترین بازیگر سال هالیوود از نگاه جشنواره سانتاباربارا

پرده سینما






 

 

 

جشنواره فیلم سانتاباربارا از کیت بلانشت، بازیگر سرشناس هالیوودی با اعطای جایزه بهترین بازیگر سال تقدیر می‌کند.

 

کیت بلانشتبه گزارش ایسنا، کیت بلانشت که با نقش‌آفرینی در فیلم یاسمن آبی ساخته وودی آلن تحسین همگان را برانگیخته و یکی از شانس‌های اصلی اسکار 2014 مطرح شده است، از جشنواره بین‌المللی فیلم سانتاباربارا جایزه بهترین بازیگر سال دریافت می‌کند.

بلانشت قرار است جایزه بهترین نقش‌آفرینی سال را روز اول فوریه و در جریان برگزاری بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم «سانتاباربارا» دریافت کند که از تاریخ سی‌ام ژانویه تا نهم فوریه برگزار خواهد شد.

راجر درلینگ، رییس اجرایی جشنواره سانتابارابارا در این‌باره گفت: کیت بلانشت در اولین تجربه همکاری خود با وودی آلن بهترین بازی دوران بازیگری خود را تا به امروز ارائه داده و ما از این که ‌می‌توانیم از دستاورد او تقدیر کنیم بسیار خوشحالیم.

بلانشت 44 ساله تا کنون پنج‌بار نامزد جایزه اسکار شده است و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را 9 سال پیش (2004) برای ایفای نقش در فیلم هوانورد ساخته مارتین اسکورسیزی به دست آورد.

وی همچنین برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های الیزابت (1998)، عصر طلایی (2007)، یادداشت‌هایی بر یک رسوایی (2006) و من آنجا نیستم در نقش باب دایلون نامزد کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.

بلانشت به عنوان یکی از برترین بازیگران زن سینمایی آمریکا تا کنون نقش‌های دشواری را نیز ایفا کرده است که از آن جمله می‌توان به نقش‌آفرینی او در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن اشاره کرد که در آن در نقش یک زن از جوانی تا سالخوردگی درخشید.

بلانشت در فیلم یاسمن آبی در نقش زنی ثروتمند ایفای نقش می‌کند که همسرش (الک بالدوین) و همچنین ثروتش را از دست می‌دهد؛ نقشی که وی برای ایفای آن جایزه دستاورد سینمایی را از جشنواره فیلم نیویورک دریافت کرد و به احتمال فراوان ششمین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان خواهد آورد.

با توجه به این که بلانشت هم اکنون شانس اصلی اسکار محسوب می‌شود می‌تواند خود را به جمع 19 بازیگر زن تاریخ اضافه کند که بیش از یک جایزه اسکار کسب کرده‌اند.

جشنواره فیلم سانتاباربارا بخش تجلیل از درخشان‌ترین نقش‌آفرینی سال را در سال 2004 بنا نهاد که از دریافت‌کنندگان پیشین این جایزه می‌توان به چارلیز ترون، کیت وینسلت، هیث لجر، هلن میرن، آنجلینا جولی، پنه‌لوپه کروز، کالین فرث، جیمز فرانکو، ویولا دیویس و جنیفر لاورنس اشاره کرد که از میان آنها پنج نفر پس از کسب جایزه از جشنواره سانتابارابارا موفق به کسب جایزه اسکار نیز شدند.


 تاريخ ارسال: 1392/8/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.