پرده سینما

درخشنده: مردم تشنه بازتاب دغدغه های جامعه در سینما هستند

پرده سینما






 

 

 

کارگردان فیلم هیس، دخترها، فریاد نمی زنند رسالت هنرمندان را رصد و بازتاب آسیب ها و مشکلات جاری در جامعه دانست و تاکید کرد: مردم تشنه بازتاب دغدغه های جامعه بر پرده نقره ای سینما هستند.

 

پوران درخشندهپوران درخشنده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره توفیق فیلم جدید خود در اکران و استقبال خوب مخاطبان گفت: مردم همواره نیازمند بازتاب دغدغه ها و مشکلات جاری در جامعه خود با زبان فرهنگی در سالن های سینمایی هستند و همین مساله سبب می شود که این دست از آثار با اقبال آنها نیز روبه رو شود.

وی ادامه داد: سینما با تمام خصوصیات و جذابیت هایش یکی از بهترین ابزارها برای برقراری ارتباط نزدیک با مخاطبان است و وقتی آثار این هنر با زبان، روحیه و دغدغه های مخاطبان هم سو و هم جهت بوده بدون شک با رویکرد مثبتی میان آنها روبه رو می شود.

کارگردان فیلم پرنده کوچک خوشبختی وظیفه و رسالت هنرمند را رصد آسیب ها، چالش ها و سایه روشن های جاری در جامعه دانست و ادامه داد: هنرمند موظف به روشنگری است و در این میان هر چه پیام و دیدگاه او با مردم قرابت و نزدیکی داشته باشد بدون شک نه تنها مورد وثوق آنها قرا می گیرد که اعتماد مخاطبان را به تولیدات سینمایی افزایش می دهد.

درخشنده یادآورشد: افزایش اعتماد به نفس مردم به هنرمندان در حقیقت به تقویت ارتباط دو سویه آنها با هنرمندان منجر می شود و این مساله به قدرت چرخه اقتصادی سینما از یک سو و از سوی دیگر به شناخت سلیقه مخاطبان توسط هنرمندان و تولید آثار نزدیک به ذائقه آنها منجر می شود.

این کارگردان درباره اکران عمومی این اثر در سینماهای آمریکا و دغدغه ای به نام بازتاب چنین آسیب هایی در جامعه ایران برای مخاطبان جهان گفت: مساله کودک آزاری و مواردی از این دست در کشورهایی با تمدن و فرهنگی ملی و دینی مانند ایران به مراتب کمتر از کشورهایی چون آمریکا است.

وی ادامه داد: همین مساله و نحوه بازتاب آزادانه آن و شیوه مقابله با مجرمان می تواند الگویی مناسب برای اطلاع رسانی دقیق درباره اندک حوادث موجود در کشور به دیگر مخاطبان باشد و این در حالی است که آمار کودک آزاری و یا قتل به عنوان ناهنجاری های اجتماعی در کشوری مانند آمریکا به مراتب بیشتر از بسیاری از کشورها، چون ایران است.

کارگردان فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنند درباره استقبال مخاطبان جهانی از این فیلم گفت: با توجه به توجه گسترده عموم مخاطبان ایرانی از این فیلم، به استقبال مخاطبان جهانی با توجه به موضوع مشترک و جهانشمول جاری در این اثر در بین مردمان دیگر کشورها نیز خوش بین هستم.

فیلم سینمایی هیس، دخترها فریاد نمی زنند از اول آذرماه در سینما لامل لس آنجلس آمریکا روی پرده می رود.


 تاريخ ارسال: 1392/8/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.