پرده سینما

«ماهی و گربه» بهترین فیلم جشنواره لیسبون پرتغال شد

پرده سینما






 

 

شهرام مکری جایزه بهترین فیلم را برای کارگردانی فیلم ماهی و گربه از جشنواره لیسبون پرتغال دریافت کرد.

 

نمایی از فیلم ماهی و گربهبه گزارش  فارس، جشنواره فیلم لیسبون شب گذشته با اعلام بهترین هایش به کارخودپایان داد و فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری از ایران موفق شد جایزه بهترین فیلم را ازاین جشنواره دریافت کند.

ماهی و گربه در کنار 11 فیلم مطرح دیگرازکشورهای مختلف دنیادراین جشنواره به نمایش درآمد و در نهایت با نظر هیات داوران، جایزه بهترین فیلم این جشنواره به ماهی و گربه اهدا شد.

سه فیلم از فستیوال برلین به نام هایسیه نوکا محصول کشور آلمان، ویکتوریا وفلورانس اره وخرس محصول کشور کانادا و بچه گربه کنجکاو از آلمان، به همرا سه فیلم از فستیوال کن بالای بلندی محصول فرانسه بابازی ایزابل هوپر از بخش هفته کارگردانان کن، ایستادن ضربان قلب محصول کشور آمریکا از بخش خارج مسابقه کن، نبرد سولفرینو از هفته منتقدان کن محصول فرانسه، و دوفیلم از فستیوال لوکارنو به نام های وقتی شب دربخارست سقوط می کند و١٢ سالگی کوتاه است محصول آمریکا رقبای اصلی ماهی و گربه بودند.

استقبال تماشاگران فیلم ماهی و گربه در جشنواره لیسبون پرتغال خارج از انتظار بود و آنها ساخت این فیلم را از سوی کارگردان ایرانی ستودند.

در مراسم اختتامیه جشنواره لیسبون، جایزه فیلم ماهی و گربه را ژولیت بینوش بازیگر سرشناس فرانسوی به شهرام مکری برای ساخت این فیلم اهدا کرد.

مراسم اختتامیه فستیوال لیسبون با حضور سینماگران وهنرمندان سرشناسی چون ژولیت بینوش. ژراردوپاردیو. پل استر. وونگ کاروای جیمزگری. عبدالطیف کشیشه والیا سلیمان برگزار شد. همچنین  از جیمزگری  وسوخورف برای مرور اثارش درجشنواره تقدیربه عمل امد.

فستیوال لیسبون پرتغال  پنجمین حضور بین المللی فیلم ماهی و گربه است. این فیلم در اولین حضور جهانی خود در بخش افق ها هفتادمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و جایزه خلاقیت جشنواره را دریافت کرد و پس از آن درمرکزفیلم آرکوبالینو میلان ایتالیا به نمایش درآمد.

هجدهمین جشنواره فیلم بوسان درکره جنوبی سومین حضور جهانی این فیلم بود و بخش مسابقه جشنواره سائوپولو، چهارمین حضورش بود.

فیلم ماهی و گربه توسط محمد اطبایی عرضه و بازاریابی بین المللی می‌شود و سپهر سیفی تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد.

ماهی و گربه در یک سکانس- پلان 130 دقیقه ای پس از یک ماه تمرین در مکان مورد نظر، در یک شبانه روز ساخته شد. این فیلم ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر ماجراهایی می شوند. فیلمبرداری این فیلم که برای یک پلان سکانس کامل طراحی شده به مدیریت محمود کلاری انجام گرفته است.


 تاريخ ارسال: 1392/8/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.