پرده سینما

دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران کلید خورد

پرده سینما






 

 

 

دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با حضور اعضا شورای سیاستگذاری ، مدیر  و دبیران بخش های مختلف جشنواره، به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

 

جشنواره فیلم و عکس همراه تهرانبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، این مراسم صبح امروز 5 آذر ماه 92 با حضور دکتر فرزاد رضاجویی عضو شورای سیاستگزاری جشنواره و مدیرعامل شرکت ایمانقشینه، حمید خانی مدیر جشنواره، طلیعه حلم زاده مدیر روابط عمومی ، فرجاد خوشبین دبیر اولین جشنواره و دبیر بخش پژوهش جشنواره دوم وهمچنین دیگر دبیران بخش های جشنواره در کنار اعضا دبیرخانه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران برگزار شد.

در آغاز این مراسم حمید خانی گفت: طی سه ماه گذشته فعالیت های پایه ای جشنواره به انجام رسیده و اکنون که در جمع دست اندرکاران این فعالیت هنری و فرهنگی، آغاز به کار دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را جشن می گیریم به استقبال بسیار چشمگیر مخاطبان از دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران امید داریم.

وی پیش بینی جشنواره دوم در این زمینه را بیش از 100 هزار اثر عنوان کرده و افزود: در زمینه فیلم و عکس های موبایلی در کشور مخاطبان بسیاری داریم که مدام در حال تولید اثر هستند. طبق مطالعات آماری که در چند ماه گذشته انجام داده ایم، هر کاربر تلفن همراه به طور میانگین در هر هفته 10 عکس تولید می کند که قابلیت ارائه در جشنواره را دارد.

مدبر جشنواره دلیل استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را علاوه بر بیشماری کاربران تلفن همراه ، بکر و تازه بودن مدل جشنواره و جذابیت موضوعی آن عنوان کرده و افزود: حضور داورانی که کمتر در جشنواره های دیگر شرکت می کنند و همچنین شناخته شده بودن هر یک از داوران و دبیران جشنواره در حوزه های خود، از مهمترین امتیازات جشنواره بوده و هست که باعث استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم و عکس همراه تهران می شود.

خانی در بخش پایانی صحبت هایش از حضور چهره های شناخته شده فیلم و عکس کشور در بدنه جشنواره خبرداده و به برخی از رایزنی های انجام شده برای بین المللی کردن آن اشاره کرد.

دکترفرزاد رضاجویی عضو شورای سیاستگزاری جشنواره در مراسم افتتاح دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: با تجربه ای که از برگزاری جشنواره اول بدست آوردیم ، تلاش کردیم که خلاء های آن پوشش داده شود تا در زمینه جذب آثار ، ردیف های جدید مسابقه ای و بحث بین المللی شدن جشنواره قدم های محکم تری برداریم.

وی یکی از دستاورد های جشنواره اول را تعریف استانداردهایی برای ارزیابی عکس ها و فیلم های موبایلی عنوان کرد.

رضاجویی ابراز امیدواری کرد که حامیان دولتی به طور جدی در کنار جشنواره دوم قرار بگیرند و گفت: در جشنواره اول جای حامیان دولتی بسیار خالی بود و به ارائه لوگو ختم شد که امیدواریم با رویکرد دولت جدید این حضور به صورت موثرتری در جشنواره فیلم و عکس همراه تهران دیده شود.

عضو شورای سیاستگزاری ادامه داد: خوشبختانه پس از برگزاری موفق جشنواره اول نگاه بخش دولتی و سطوح بالای مدیریتی به جشنواره تغییر کرده است و امیدواریم هم در بخش آثار و هم در دیدگاه حامیان دولتی و موسسات دست اندرکار این موضوع همچون ارشاد و معاونت های مربوطه رویکرد موثرتری نسبت به جشنواره را شاهد باشیم.

وی در زمینه حضور حامیان خصوصی در جشنواره امسال نیز گفت: سال گذشته شرکت سامسونگ حامی اصلی جشنواره بود و امسال نیز با وجود نظر مثبت این شرکت به حضور در جشنواره ، در حال رایزنی با حامیان دیگر نیز هستیم.

از دیگر برنامه های این مراسم معرفی دو برگزیده ی فیلم و عکس های موبایلی از نگاه مخاطبان جشنواره بود.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم برگزیده داوری مردمی را  شهر خاموش به کارگردانی بهروز داودی که در بخش اصلی جشنواره حضور داشت معرفی کرد. در بخش عکس نیز  از خود بیخودها اثری از مهران رهبرحقیقت در بخش ویژه جشنواره عنوان عکس برتر داوری مردمی را دریافت کرد.

حلم زاده افزود: داوری مردمی آثار اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از طریق سایت آپارات و سایت جشنواره به آدرس www.tfpf.mobi صورت گرفته است و به برگزیدگان این دو بخش لوح تقدیر جشنواره و مبلغ دو میلیون ریال اهدا می شود.

همزمان با مراسم آغاز به کار دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، کتاب جشنواره اول نیز که در دو نسخه مجزای فیلم و عکس منتشر شده رونمایی شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره درباره این دو کتاب توضیح داد: کتاب عکس و کتاب فیلم در قطع خشتی و در 150 صفحه به صورت تمام رنگی و به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده شده است و مجموعه آثار بخش های اصلی، ویژه، همراه سفر، همراه دانشجو، نگاه هنرمند و پروژه 24 در کنار معرفی خالق اثر آمده است. این کتاب به برگزیدگان و راه یافتگان اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران اهدا می شود و دیگر علاقه مندان به مجموعه های تصویری در زمینه فیلم و عکس می توانند با مراجعه به دبیرخانه جشنواره یا تماس با شماره تلفن های 22041751 و 22041795 نسبت به دریافت این دو کتاب نفیس اقدام کنند.


 تاريخ ارسال: 1392/9/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.