پرده سینما

برترین های ۲۰۱۳ به انتخاب «کایه دو سینما»

پرده سینما






 

 

 

نشریه مشهور کایه دو سینما فهرستی از 10 فیلم برتر سال 2013 را درحالی اعلام کرد که یک فیلم فرانسوی در جایگاه نخست قرار گرفته است.

 

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به پایان سال 2013 میلادی، نشریه معتبر سینمایی کایه دو سینما در فرانسه اقدام به معرفی برترین آثار سینمایی طی یک سال اخیر کرد و فیلم غریبه با دریاچه ساخته آلن گیرادی از فرانسه را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد.

در این فهرست پس از فیلم غریبه با دریاچه، فیلم مسافرین تعطیلات بهاری به کارگردانی هارمونی کورین از آمریکا در مکان دوم و فیلم آبی گرمترین رنگ است برنده نخل طلای کن ساخته عبدالطیف کشیش از فرانسه در مکان سومین فیلم برتر سال دیده می‌شود.

عنوان چهارم به فیلم پرفروش جاذبه ساخته آلفونسو کواران، محصول مشترک آمریکا و مکزیک (فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز) رسید و فیلم نامزد نخل طلای کن لمس گناه در جایگاه پنجم برترین‌های سال قرار گرفته است.

در مکان ششم تا دهم برترین آثار سینمایی جهان از نگاه نشریه سینمایی کایه دو سینما فیلم‌های لینکلن ساخته استیون اسپیلبرگ، حسادت ساخته فیلیپ گرل از فرانسه، هیچ‌کس دختر هیوون نیست به کارگردانی هانگ سانگ سو از کره‌جنوبی، تو و شب ساخته یان گونزالز از فرانسه و عصر وحشت به کارگردانی «جاستین تریه» از فرانسه در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.


 تاريخ ارسال: 1392/9/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.