پرده سینما

پاسخ عباسیان به سخنان قائم مقام جشنواره سی‌ودوم

پرده سینما






 

 

 

دبیر دوره گذشته جشنواره فیلم فجر در پاسخ به صحبت‌های قائم مقام جشنواره سی‌و‌دوم گفت: ادعاهای مطرح شده در مورد پرداخت پورسانت‌ها در مورد جشنواره ۳۱ کذب محض است.

 

محمدرضا عباسیانبه گزارش فارس به‌دنبال موارد مطرح شده از سوی قائم مقام این دوره جشنواره فیلم فجر در خصوص مشکلات برگزاری جشنواره و پورسانتهای نجومی و 50 در صدی آورندگان اسپانسر در دوره های گذشته و لزوم سلامت منابع مالی برای جشنواره محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: به نظرم این سخنان یک جور فرافکنی به خاطر ناتوانی این دوره در جذب اسپانسر است و ادعاهای مطرح شده در مورد پرداخت پورسانت ها در مورد جشنواره 31 کذب محض است. وی افزود: ما در دوره گذشته دو اسپانسر نقدی 500 و 600 میلیون تومانی یعنی جمعاً یک میلیارد و 100 میلیون تومانی داشتیم که در این بخش جمع پرداخت کارمزد حدود 12 درصد بوده که کمتر از عرف پرداخت کارمزد به آورنده است.

عباسیان ادامه داد: به عنوان مثال صدا و سیما از حدود 14 تا 20 درصد کارمزد به آورنده حامی مالی یا تبلیغات پرداخت می کند. در دوره گذشته اسپانسری هم داشتیم که حدود 800 میلیون تومان حمایت غیر نقدی کرد که بابت آن هیچ کارمزدی پرداخت نشد. به ادعای ایشان ما باید سال گذشته یک میلیارد تومان پورسانت پرداخت کرده باشیم که متاسفانه دروغ است.

دبیر دوره پیشین جشنواره فجر گفت: هزینه اعلامی جشنواره از سوی ایشان هم خلاف واقع و به مراتب کمتر از عددی است که ایشان اعلام کرده اند.

وی افزود: کلیه اسناد و مدارک ادعاهای بنده در موسسه رسانه های تصویری موجود است. به دوستان هم پیشنهاد می کنم چنانچه نکته یا ابهامی در مورد دوره 31 جشنواره دارند و قصدی به جز فضاسازی دارند به طور مستند طرح سوال کنند، بنده تا 10 سال دیگر هم بر اساس اسناد پاسخ گو هستم. در مورد این ادعای کذب هم با وجودیکه پیگیری حقوقی را حق خود می دانم اما برای اجتناب از فضای تقابل فعلاً اقدامی نکرده ام.

وی افزود: از سوی دیگر آقای داروغه زاده در مصاحبه شان مرتباً دوره های پیشین را ذکر کرده اند اما من تنها در مورد دوره 31 پاسخگو هستم. در مورد هر دوره دبیر آن دوره باید پاسخگو باشد و من اطلاعی از آن دوره ها ندارم.

لازم به ذکر است چندی پیش داروغه زاده در گفت‌و گو با یک هفته‌نامه سینمایی گفته‌بود:«نکته ای که در بحث حامیان مالی وجود دارد و آقای رضاداد می خواهد جلوی آن را هم بگیرد این است که در دوره های قبلی کسانی که اسپانسرها را معرفی می کردند درصد بالایی را به عنوان پورسانت می خواستند. شخصی می آمد و حامی مالی یک میلیارد و دویست میلیونی معرفی می کرد ولی پنجاه درصد آن را به عنوان پورسانت طلب می کرد. نکته جالب این جاست که حامیان مالی دولتی هستند و شخص واسطه می خواهد از پول بیت المال پورسانت گزاف بردارد. یعنی بدون هیچ زحمتی پول نفت را به جیب خود بریزد.»

داروغه زاده در این مصاحبه هزینه برگزاری دوره گذشته جشنواره را 9 میلیارد تومان اعلام کرده بود.


 تاريخ ارسال: 1392/10/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.