پرده سینما

رکوردها، و دانستنی‌ها نامزدهای اسکار ۲۰۱۴

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جایزه اسکارنشریه هالیوود ریپورتر پس از اعلام نامزدهای هشتادوششمین دوره جوایز اسکار، طبق سال‌های قبل نگاهی آماری به رکوردها و اطلاعات جالب نامزدهای جوایز امسال انداخته است. به گزارش ایسنا، نامزدهای هشتادوششمین دوره جوایز اسکار در حالی روز گذشته (26 دی‌ماه) معرفی شدند که برخی رکوردها همچون نامزدی دوباره مریل استریت و وودی‌ آلن ارتقا یافتند و برخی بازیگران و کارگردانان نیز برای اولین‌بار تجربه نامزدی جایزه اسکار را بدست آوردند.

هالیوود ریپورتر در گزارش پیش‌رو، رکوردها، آمارها و برخی اطلاعات جالب جوایز اسکار امسال را هم مرور کرده است.

 

** فیلم اخاذی آمریکایی محصول کمپانی سونی، پانزدهمین فیلمی است که در هر چهار بخش بهترین بازیگری نامزد شده است و دومین فیلم دیوید اوراسل است که طی دو سال اخیر به این مهم دست پیدا می‌کند.

 

** اخاذی آمریکایی پس از فیلم سرخ ها (1981)، دومین فیلمی است که علاوه‌بر چهار نامزدی بازیگری، در بخش‌های اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه نیز نامزد شده است.

 

** فیلم جاذبه محصول برادران وارنر، ششمین فیلمی است که در قالب سه‌بعدی نامزدی دریافت بهترین فیلم شده است. پیش از این فیلم‌های آواتار، بالا، داستان اسباب‌بازی 3، زندگی پای و هوگو فیلم‌های سه‌بعدی نامزد اسکار بودند.

 

** فیلم نبراسکا محصول پارامونت، هشتمین فیلم سیاه‌و سفید است که از سال 1970 موفق شده در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار شود. آخرین‌بار در سال 2011 فیلم سیاه‌و سفید هنرمند نامزد شد که در آخر جایزه بهترین فیلم را نیز کسب کرد.

 

** جاذبه پنجمین فیلمی است که در تاریخ اعطای جوایز اسکار در هر هفت بخش فنی شامل بهترین فیلمبرداری، تدوین، موسیقی، صدابرداری، تدوین صدا، جلوه‌های ویژه و طراحی تولید نامزد اسکار شده است.

 

جایزه اسکار** مگان الیسون 27 ساله چهارمین تهیه‌کننده و اولین تهیه‌کننده زن است که در یک سال با دو فیلم نامزد جایزه بهترین فیلم می‌شود. وی امسال با فیلم‌های اخاذی آمریکایی و او چشم به اسکار دوخته است.

 

    

** مریل استریپ، بازیگر سرشناس هالیوودی امسال با فیلم August: Osage County برای هجدهمین‌بار نامزد جایزه اسکار شده است. وی تاکنون 15 نامزدی در بخش نقش اصلی (کسب دو اسکار) و سه نامزدی در بخش مکمل (کسب یک اسکار) کسب کرده است.

 

    

** سه نامزد ناکام جوایز اسکار در سال‌های گذشته که هرگز موفق به دریافت این افتخار نشده‌اند، امسال فرصت دارند تا به این عنوان دست یابند. پاتریسیا نوریس 82 ساله، 35 سال پس از اولین نامزدی‌اش امسال با فیلم دوازده سال بردگی نامزد بهترین طراحی لباس شده است. توماس نیومن، آهنگساز فیلم نجات آقای بنکس پس از 11 نامزدی اسکار، امسال امیدوار است بتواند به موفقیت دست یابد. همچنین راجر دکینز، فیلمبردار زندانی‌ها امیدوار است سرانجام بتواند در یازدهمین نامزدی خود اسکار را به خانه ببرد.

 

** جودی دنچ که با فیلم فیلومنا برای هفتمین‌بار نامزد جایزه اسکار بازیگری شده، تنها بازیگری است که تمام نامزدی‌های اسکار او پس از 60 سالگی رقم خورده است.

 

 

** جنیفر لاورنس امسال با فیلم اخاذی آمریکایی نامزد جایزه نقش مکمل زن است. او در 23 سالگی جوان‌ترین بازیگر سینما است که تاکنون سه‌بار توانسته نامزد این جایزه شود. ترزا رایت در سال 1942، 24 ساله بود که سومین نامزدی جایزه اسکار را کسب کرد.

 

** برخاد عبدی که با فیلم کاپیتان فیلیپس نامزد جایزه نقش مکمل مرد است، اولین بازیگر سومالیایی محسوب می‌شود که نامزد اسکار است.

 

** جون اسکوئیب با فیلم نبراسکا سومین بازیگر سالمندی است که در 84 سالگی نامزد جایزه اسکار نقش مکمل زن شده است.

 

** وودی آلن، سینماگر نامدار هالیوودی امسال برای شانزدهمین‌بار نامزد جایزه بهترین فیلمنامه اسکار شده است که رکوردی جاودانه در این بخش است.

 

جایزه اسکار**جان ویلیامز، اسطوره موسیقی دنیای فیلم امسال با فیلم دزد کتاب برای چهل‌وچهارمین بار نامزد جایزه اسکار بهترین موسیقی شد و توانست آلفرد نیومن را که رکورددار این عرصه بود، شکست دهد. وی تاکنون پنج‌بار موفق به دریافت اسکار شده که از این لحاظ چهار جایزه کمتر از نیومن کسب کرده است.

 

** امسال از میان 20 نامزد جایزه بهترین بازیگری در بخش‌های مختلف، هفت نفر در سال‌های گذشته این جایزه را کسب کرده‌اند که شامل کریسین بیل، کیت بلانش، ساندرا بولاک، جودی دنچ، مریل استریپ، جنیفر لاورنس و جولیا رابرتز هستند.

 

** امسال سه بازیگر شامل امی آدامز، جنیفر لاورنس و بردلی کوپر برای فیلم اخاذی آمریکایی در حالی نامزد اسکار شدند که سال پیش نیز نامزد اسکار بودند.

 

** دیوید اوراسل امسال برای سومین‌بار طی چهار سال اخیر نامزد جایزه بهترین کارگردانی اسکار شد. وی در سال 2010 برای مبارز و 2012 برای کتابچه بارقه امید نامزد این بخش شده بود.

 

 

** مارتین اسکورسیزی که امسال با فیلم گرگ وال‌استریت نامزد کارگردانی اسکار شده، اکنون رکورددار نامزدی کارگردانی اسکار در میان فیلم‌سازان در قید حیات است. تا پیش از این وودی آلن و استیون اسپیلبرگ مشترکا این عنوان را در اختیار داشتند.

 

** هایائو میازاکی، فیلمساز ژاپنی که امسال با انیمیشن باد می‌وزد نامزد اسکار بهترین انیمیشن شده، اکنون رکورددار بیشترین نامزدی اسکار در بخش انیمیشن است.

 

 

** فیلم زیبایی بزرگ از ایتالیا چنانچه بتواند در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جایزه اسکار را کسب کند، در تعداد جوایز اسکار فیلم خارجی به رکورد 13 جایزه با فرانسه خواهد رسید.


 تاريخ ارسال: 1392/10/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.