پرده سینما

مالکیت «لاله» همچنان بلاتکلیف است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 نیکی کریمی در نفیلم لالهرئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره‌ی حضور فیلم رنج‌و‌سرمستی ر بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فجر و آخرین وضعیت پروژه سینمایی لاله توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی رنج و سرمستی به کارگردانی جهانگیر الماسی یکی از چند پروژه‌ای است که محمد مهدی طبابایی‌نژاد در اولین روزهای مدیریت اش اعلام کرد که سال گذشته این فیلم به همراه پروژه‌های لاله و شهابی از جنس نور حدود 90 درصد بودجه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را در اختیار گرفتند.

همچنین رنج و سرمستی از جمله پروژه‌هایی بوده که تخلف پرداخت در آن وجود داشته است. با این حال اکنون شاهد هستیم این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پذیرفته شده است.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره اینکه آیا مشکلات این فیلم حل شده که در جشنواره حضور دارد؟ گفت: اشکالی که در این فیلم وجود داشت مربوط به متمم قرارداد می‌شد که خارج از ضوابط اداری انجام شده بود، اما سعی کردیم مشکل حقوقی این فیلم برطرف شود تا فیلم به اتمام برسد.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: وقتی ما به مرکز آمدیم، تقریبا فیلم در مرحله مونتاژ بود و از آنجا که به هرحال این فیلم، عنوان «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» را با خود دارد، وظیفه داریم از آن حمایت کنم و این کار را انجام می‌دهم. در این مدت هم سعی کردیم اگر کمکی می‌توان برای اتمام کار انجام داد، حتما پیگیری شود تا دوستان لطمه‌ای نبینند.

وی افزود: در این راستا همان مبلغی که مربوط به متمم قرارداد بود با نظارت، برای تکمیل بخش‌های باقی‌مانده رنج و سرمستی از جمله موسیقی و صدا اختصاص داده شد.

طباطبایی‌نژاد در پاسخ به اینکه میزان رضایت‌اش از رنج و سرمستی چقدر است، آن هم در شرایطی که این فیلم در زمان مدیریت او ساخته نشده است؟ گفت: اجازه دهید درباره کیفیت فیلم مخاطبان نظر دهند، چون به هر حال کارگردان و سایر عوامل فیلم، کار خود را انجام داده‌اند و امیدوارم زحمات دوستانی که قبل از ما برای ساخت فیلم رنج و سرمستی تلاش کردند، مورد توجه تماشاگران در جشنواره فجر قرار گیرد و نتیجه‌ی فیلم قابل قبول باشد.

مدیر مرکز سینمای مستند و تجربی درباره آخرین وضعیت پروژه سینمایی لاله هم اظهار کرد: اتفاق جدیدی برای این فیلم نیافتاده و لاله همچنان به لحاظ مالکیت بلاتکلیف است. ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم هر گاه مالکیت فیلم مشخص شد درباره آن بحث خواهیم کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.