پرده سینما

تارانتینو ماجرای لو رفتن فیلمنامه‌اش را به دادگاه کشاند

پرده سینما






 

 

 

کوئنتین تارانتینو فیلمساز مشهور که به دلیل لو رفتن فیلمنامه جدیدش به شدت ناراحت است از سایتی که این مطلب را منتشر کرده بود، شکایت کرد.

 

تارانتینوبه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تارانتینو با تنظیم دادخواستی از گاوکر مدیا برای انتشار غیرقانونی نسخه هایی از فیلمنامه هشت نفرت انگیز»که در مراحل پیش از تولید بود، شکایت کرد.

هفته پیش تارانتینو پس از این که فهمید ماجرای فیلم جدیدش لو رفته است، آنقدر از این مساله ناراحت شد که از ساخت آن انصراف داد.

شرکت گاوکر نیز بلافاصله فیلمنامه 146 صفحه ای تارانتینو را با این توضیح که «این فیلمنامه هشت نفرت انگیز کوئنتین تارانتینو است» در سایتش منتشر کرد.

به همین دلیل تارانتنیو در دادخواستش نوشته است: گاوکر مدیا تجارت غارتگرانه ژورنالیستی به راه انداخته است. آنها این بار دیگر خیلی شورش را درآورده اند. آنها از خطوط روزنامه‌نگاری فاصله گرفته اند تا خود را چنین به مردم نشان دهند که منبع دست اولی برای خواندن غیرقانونی فیلمنامه هستند.

این دادخواست که در دادگاه لس آنجلس ثبت شده به موقعیت کنونی فیلمنامه می پردازد. به گفته این دادخواست وبسایت گاوکر چندین لینک مستقیم برای دانلود فیلمنامه ایجاد کرده و بازدیدکنندگان وبسایت را تشویق به خواندن فیلمنامه به صورت غیرقانونی و لذت بردن از آن می کند.

گاوکر پیش از این در زمینه انتشار پیشنهاد چاپ کتاب لینا دانم نیز خبرساز شده بود. بعد از حکم توقفی که وکیل دانم از دادگاه گرفت، گاوکر مجبور به برداشتن نسخه کتاب از روی وبسایت خود شد. نیک دنتون موسس گاوکر بعدها در این باره گفته بود: بیش از حد منتشرش کرده بودیم.

اما این بار به گفته دادخواست تارانتینو، گاوکر بعد از چندین بار درخواست مبنی بر حذف لینک های گذاشته شده بر روی وبسایت هنوز هم از حذف آن ها سر باز می زند. با این حال جان کوک سردبیر گاوکر به این دادخواست پاسخ داده و گفته که این وبسایت فیلمنامه را لو نداده، بلکه خود تارانتینو از قصد این نمایش فیلمنامه را تبدیل به یک داستان کرده تا بتواند هشت نفرت انگیز را به صورت آنلاین منتشر کند و گاوکر تنها این لینک را به خاطر اینکه یک خبر جدید بوده منتشر کرده است.

این کارگردان مشهور آمریکایی که فیلمنامه هشت نفرت انگیز را نوشته بود و قصد داشت فیلمی بر مبنای آن را برای سال بعد آماده اکران کنید، پس از این که متوجه شد فیلمنامه اش توسط چند تن از بازیگران لو رفته، آنقدر به هم ریخت که اعلام کرد فعلاً از کارگردانی آن منصرف شده و قصد دارد آن را ابتدا به صورت کتاب منتشر کند و احتمالاً ظرف پنج سال آینده آن را در قالب فیلمی سینمایی راهی پرده های نقره‌ای خواهد کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.