پرده سینما

مریلا زارعی به مناسبت حضور در فیلم «شیار ۱۴۳» یادداشتی منتشر کرد

پرده سینما






 

 

 

به گزارش سایت پرده سینما، مریلا زارعی که اخیراً در نقش الفت در فیلم سینمایی شیار 143 راه یافته به بخش سودای سیمرغ فجر سی و دوم یادداشتی را درباره ایفای نقش خود در این اثر سینمایی نوشته که متن کامل آن به شرح ذیل است:

 

نمایی از فیلم شیار 143قرار بود با دیدن فیلم شیار 143، این فیلم برایم تمام شود ولی چنین نشد و پرونده‌اش برایم همچنان باز ماند.

فیلم، شیاری عمیق بر خاطراتم کشید نه به عمق دو ماه همراهی با شخصیت مادر بلکه شیاری به عمق خاطرات این سرزمین. خاطرات مادرانی که آرش‌هایشان را به این سرزمین هدیه دادند.

پیشنهاد این نقش وسوسه‌ای دوگانه را در وجودم بیدار کرد. نقش مادر تازگی داشت اما می‌ترسیدم از کم تجربگی خالق آن و اعتراف می‌کنم این ترس تا امروز که به تماشای فیلم نشستم با من همراه بود. ترس از اینکه الفت قصه ما که به نوعی مام وطن بود به درستی خلق نشود. می‌ترسیدم مرثیه‌های باشکوه و هول انگیز این مادر که در جای جای سکانس‌ها تنیده بود در چینش و تقطیع پلان‌ها گم شود. می‌ترسیدم دوربین عظمت این لحظه‌های مادر را نبیند. می‌ترسیدم آن معدن با عظمت، مادر را حقیر کند.

فیلمنامه شیار 143 را کنار رود راین خواندم،‌‌ همان جا که قهرمان فیلم از کرخه تا راین با خدایش نجوا می‌کرد.

قصه‌‌ همان عطر و طعم را داشت ولی اینبار روایتی زنانه بود و از زاویه مادران به فرزندان کرخه نگاه کرده بود.

وقت انتخاب بود. من نیز در کناررود راین با خدایم نجوا کردم.

آیا شیار 143 می‌تواند گوشه‌ای از آلام مادران چشم انتطار را جبران کند؟ نمی‌دانم، واقعاً نمی‌شد پیش بینی کرد. باید‌‌ رها می‌شدم، غرق می‌شدم، خیس می‌شدم.

نقش سنگین و استثنایی این بزرگ مادر را پذیرفتم. رویاروی من با این مادر در ماه ضیافت پروردگار آغاز شد و چه آغاز مبارکی بود. رمضان برایم نسیمی آورد از جنس همه مادران غیور سرزمینم.

گرمای تابستان، کوره ذوب مس، تنفس در هوای سنگین فلزی و چه با شکوه که با همت بلند همه یارانم در این کار دست به دست دادیم تا این مادر را زنده کنیم.

شیار 143 برایم آزمون صبوری بود و هست.

خدارا شاکرم از این فرصت مغتنم و در پایان قدردان خالق اثر خانم نرگس آبیار.

مریلا زارعی

الفت شیار 143

بهمن 92


 تاريخ ارسال: 1392/11/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>منصوره:

عزیزم به وجودت افتخار می کنیم ... تو بی نظیری ... و به یقین شفاعت شده ی همه شهدایی ...

0+0-

پنجشنبه 17 بهمن 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.