پرده سینما

علیرضا رضاداد: هر فیلمی در جشنوراه جایزه بگیرد همه سینما ایران جایزه گرفته است!

پرده سینما






 

 

 

علیرضا رضاداد دبیرسی و دومین جشنوار فیلم فجر شب گذشته در برنامه سینما اکران گفت: هیئت ‌های داوری بخش بین الملل از دیروز کارشان را آغاز کرده‌اند و از امروز بازار جشنواره قابل بهره برداری است.

 

رضادادوی با بیان اینکه امیدوارم امسال جشنواره خوبی داشته باشیم، افزود: امسال تعداد زیادی از سینماگرانی که صاحبان اصلی سینما هستند در جشنواره حضور دارند. امیدوارم نماینده خوبی برای سینمای ایران در برگزاری جشنواره باشیم.

رضاداد درباره تعداد بلیت‌ها و سانس‌های فوق العاده فیلم‌ها توضیح داد: سعی ما بر این است تا از سانس‌های فوق العاده پرهیز کنیم. امسال استقبال زیادی از پیش فروش بلیت‌های جشنواره شد و قیمت‌ها از سری ۲۲ هزار تومان تا ۷۷ هزار تومان شناور شد. این موضوع خود کمک کرد تا مردم سفر‌هایشان در سطح شهر کمتر شود زیرا سینماهای نمایش دهنده سینماهای خوبی هستند.

وی در ادامه افزود: سهیمیه‌ای برای گیشه پیش بینی کردیم و اگر سینمادار فکر می‌کند برای سانس بعدی‌اش تعداد تماشاگرش زیاد خواهد بود می‌تواند از طریق دفتر جشنواره با صاحبان فیلم هماهنگ کنند تا سانس فوق العاده داشته باشند. اما باید بدانند که فیلم‌ها نزد ما امانت هستند و بیشتر از آن چیزی که با صاحبان فیلم‌ها توافق کردیم حق تصرف نداریم.

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره آراء مردمی نیز گفت: از همکارانمان در خانه سینما که مسئولیت این امر را بر عهده گرفته‌اند تشکر می‌کنم. زمانی که جامعه اصناف این مسئولیت را می‌پذیرد خیال ما راحت‌تر است. امسال دوستان برای آراء مردمی شورای صیانت هم تشکیل دادند ضمن اینکه بر اساس بلیط فروخته شده محاسبه می‌شود و در سانس‌های مختلف جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: امسال به این جمع بندی رسیدند که علمی‌ترین شیوه این است که ۵ گزینه برای این موضوع داشته باشیم تا این مسیر را که مسیر امتیاز دهی است را صحیح‌تر اجرا کند.

رضاداد در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینک تعداد زیاد فیلم‌ها کار شما را سخت‌تر نمی‌کند؟ پاسخ داد: تعداد زیاد فیلم‌ها کار ما را سخت نمی‌کند بلکه کار هیات انتخاب را خاص‌تر می‌کند. کار سختی نیست بلکه بنده معتقدم به این شکل جذاب‌تر هم است زیرا باعث آرامش در سینما می‌شود ضمن اینکه همه باید بدانیم که پایان جشنواره امسال آغاز یک جشنواره امید است.

وی در ادامه افزود: احساس مشترک ما با صاحبان فیلم‌ها این است که اگر هر کدام از آن‌ها جایزه بگیرند گویی که سینمای ایران جایزه گرفته است زیرا جشنواره پاسداشت سینمای ایران است.

دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه ترکیبی که امسال معرفی شدند در توانایی و تخصص آن‌ها شکی نیست، گفت: باید دقت داشت که رای هیات داوران نباید رای لرزانی باشد باید دقیق و ظریف باشد. هیات داوری شیوه اقتضایی است و تعداد ۸ داور رای لرزانی نیست.

وی درباره ترافیک اکران به علت زیاد بودن تعداد فیلم‌ها نیز گفت: همه ما می‌دانیم که سینما مساله اول بسیاری از نیروهای با استعداد کشور است. ظرفیت نمایش در کشور محدود شده است امیدوارم کار ملی و تلاش منسجمی انجام گیرد. طبیعی است که برای این بخش سال آینده برای مدیریت سینمای کشور سال سختی خواهد بود.

رضاداد خاطرنشان کرد: گزارشی که از طرح سینما سلام داده شد نشان می‌داد مردم از این طرح استقبال خوبی کردند و به سینما علاقمند هستند اما شرایط مناسب برای آن‌ها فراهم نیست.

وی در پاسخ به این سوال که بهتر نیست این طرح فصلی شود؟ گفت: این طرح را ایوبی رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد که با استقبال هم مواجه شد اما مردم باید هزینه سینما را در سبد خانواده پرداخت کنند. مردم علاقمند هستند که توجه دیگران آن‌ها را متوجه سینما کند و مدام باید به آن‌ها یادآوری کنیم که سینما زنده است و وجود دارد.

رضا داد ادامه داد: متاسفانه سینما سرمایه لازم برای تبلیغات ندارد درحالیکه در دنیا بخش زیادی از پول صرف تولید می‌شود اما ما در این زمینه ضعیف هستیم. بنده معتقدم سینما باید تبدیل به یک حرکت ملی شود.

وی در پایان گفت: به همه فیلمسازانی که فیلم ساختند و در جشنواره حضور دارند خسته نباشید می‌گویم و از دوستانی که به هر دلیلی هیات انتخاب فیلمشان را انتخاب نکرد می‌خواهم حضور فعال در جشنواره داشته باشند و امیدوارم در اکران موفق باشند.


 تاريخ ارسال: 1392/11/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.