پرده سینما

ابوالحسن داوودی رئیس شورای صنفی نمایش شد

پرده سینما






 

 

 

در جدید‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش ابوالحسن داوودی نماینده کانون کارگردانان به عنوان رئیس جدید شورای صنفی نمایش برگزیده شد.

 

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام این مطلب به فارس گفت: در جلسه عصر امروز شورای صنفی نمایش به اتفاق و اکثریت آرا ابوالحسن داودی به عنوان رئیس، غلامرضا فرجی به عنوان سخنگو و مجید قاری‌زاده به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.

وی همچنین در خصوص تغییرات ترکیب فیلم‌های نوروزی گفت: با توجه به انصراف دو فیلم آرایش غلیظ و فرشته‌ها با هم می‌آیند از اکران نوروزی دو فیلم بادیگران و سیزده جایگزین آنها شدند و قرار شد از بین فیلم‌های زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، کلاشینکف، بادیگران و سیزده پنجمین فیلم اکران نوروزی نیز برای نمایش در گروه فرهنگ انتخاب شود که این موضوع در جلسه هفته آینده شورای صنفی نهایی خواهد شد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در خصوص اعتراض‌ها به کمبود سینما برای فیلم پنجم گفت: در حال حاضر 10 سینمای بسیار خوب برای اکران فیلم پنجم وجود دارد ضمن آنکه طبق آئین‌نامه اکران تمامی فیلم‌های در حال اکران که از سینماهای گروه‌های آزاد استفاده کرده‌اند باید در زمان اکران نوروزی تنها در سینماهای گروه خود اکران داشته باشند و به همین دلیل قطعاً فیلم پنجم نیز تعداد سینماهای مناسبی در اختیار خواهد داشت.

فرجی همچنین در خصوص زمان آغاز اکران فیلم‌های نوروزی گفت: به همه فیلم‌های اکران نوروزی اعلام کرده‌ایم هر فیلمی که آمادگی داشته باشد می‌تواند از چهارشنبه همین هفته اکران خود را آغاز کند و با توجه به اینکه اکران رسمی نوروزی از آخرین چهارشنبه سال آغاز می‌شود هر فیلمی که در این حدفاصل اکران خود را آغاز کند کف فروش برای آن لحاظ نخواهد شد و این موضوع شامل تمامی فیلم‌ها از جمله معراجی‌ها خواهد بود.

وی همچینن در خصوص بحث بلیت شناور و افزایش قیمت بلیت سینماها نیز اظهار داشت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت داده شد اما مقرر که اعضای شورا این موضوع را در صنوف خود مطرح کنند و پس از جمع بندی نظرات صنوف در این خصوص تصمیم‌گیری شود. ضمن اینکه پیشنهاد شد قیمت بلیت سینما در ساعات مختلف بود متفاوت باشد که تصمیم‌گیری در خصوص این پیشنهاد نیز به جلست بعدی شورا موکول شد.

براساس این گزارش، تاکنون اکران 4 فیلم معراجی‌ها در گروه قدس، چ در گروه آزادی، طبقه حساس در استقلال و خط ویژه در گروه آفریقا قطعی شده است که از این میان معراجی‌ها اکران خود را آغاز کرده و از چهارشنبه 14 اسفند نیز اکران خط ویژه آغاز می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/12/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.