پرده سینما

یزدان عشیری: جشنواره فیلم مقاومت به احتمال زیاد در تهران برگزار می شود

پرده سینما






 

 

 

مدیر روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از آغاز امور اجرایی مربوط به این جشنواره خبر داد.

 

یزدان عشیری در رابطه با عملکردهای جدید این جشنواره به سوره سینما گفت: فراخوان بخش سینمای ملی و بین المللی منتشر شده است . با توجه به اهمیت و زمان بری تیم اجرایی با هماهنگی دبیرخانه از هفته‌ها قبل ازآغاز  سال جدید برای ارسال و هماهنگی آثار بخش بین الملل آغاز به کار کردند. بخش ملی به خاطر دوسالانه بودن، امسال از محتوا و تنوع بالایی برخوردار است. اینبار تعداد آثار علاوه بر بخش سینمایی در سایر بخش های فیلم کوتاه و ویدئویی نسبت به سال های گذشته بیشتر است و ما با توجه به سیاست های در نظر گرفته شده واهداف این دوره از جشنواره محورها و برنامه های جدید و متنوع تری نسبت به دوره های پیش مد نظر قرار دادیم.

وی ادامه داد: در رابطه با برنامه های جدید نیز امسال نگاه ویژه ای خواهیم داشت به بحث اقتصاد مقاومتی، مقابله با تروریسم، فتنه و جریان انحرافی و همچنین پرداختن به آثاری در ارتباط با شهدای هسته ای، نقش مردم مقابل تروریسم ، فتنه و منافقین.  موضوعات جدید دیگری را هم به این دوره اضافه کردیم مرتبط با مسائل جهان اسلام، اندیشه‌های تکفیری، نقش وحدت اسلامی در مقابله با جنگ نرم که در اینجا باید این نکته را حتما در نظر داشته باشیم شبکه های ماهواره ای و رسانه های فارسی زبان بالغ بر 160 شبکه هستند که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود و بر ضد جمهوری اسلامی قد علم کرده اند.

عشیری افزود: ستاد اجرایی جشنواره مقاومت اسلامی امسال با سالگرد یادبود شهید آوینی رسما کار خود را آغاز کرد و در مرحله اول روند پذیرش آثار را مورد توجه قرار داد. این جشنواره شاخص ترین جشنواره بعد از انقلاب اسلامی در حوزه سینما بوده است و جامعه سینمایی و اهالی رسانه نقشی مهم در حرکت های جریان ساز و رو به جلو خواهند داشت.

وی با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری و ارتباط آن با جشنواره امسال گفت: رویکرد اصلی جشنواره امسال با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» به جایگاه اقتصاد و فرهنگ توجه ویژه ای دارد. در همین راستا موضوع جنگ نرم در موضع فرهنگ به همین خاطر گنجانده شده همینطور جایگاه امربه معروف و نهی از منکر و سایر رویکردهایی که پیش از این گفته شد.

مدیر روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در رابطه با محل برگزاری جشنواره توضیح داد: 12 استان متقاضی میزبانی هستند اما در مورد هیچکدام شان هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.اگرچه برپایی این برنامه در تهران از احتمال قوی تری برخوردار است چرا که امسال با حجم بالا، تنوع و گستردگی آثار در این دوره سینماهای شهرستان ها امکانات سخت افزاری و ظرفیت لازم را برای نمایش و اجرای این دوره جشنواره ندارند. البته به قطعیت نمی‌توان نظر داد و شورای سیاست گذاری در حال بررسی این مساله و موضوعات دیگر است.

عشیری در پایان افزود: اولین نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اوایل اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1393/1/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.