پرده سینما

فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره کن معرفی شدند

پرده سینما






 

 

 

فیلم‌های بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه جشنواره کن 2014 اعلام شدند.

 

جشنواره فیلم کنبه گزارش ایسنا، بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون شصت‌وهفتمین جشنواره کن که امسال عباس کیارستمی ریاست هیات داوران آن را برعهده دارد‌، با حضور 10 فیلم در بخش فیلم‌های کوتاه و 16 فیلم در سینه‌فونداسیون برگزار خواهد شد.

امسال سه هزار و 450 فیلم از 128 کشور متقاضی حضور در بخش فیلم‌های جشنواره کن بودند که 10 فیلم برای دریافت نخل طلای فیلم کوتاه انتخاب شدند که برنده نهایی روز 24 می در مراسم اعطای جوایز معرفی خواهد شد.

به گزارش اسکرین دیلی، امسال برای اولین‌بار فیلم‌هایی از جمهوری آذربایجان و گرجستان در بخش فیلم‌های کوتاه نماینده دارند.

در بخش فیلم‌های کوتاه دولت افتخار از چین، فضاهای نامرئی از گرجستان، بدن خارجی از بلژیک، Happo-En از ژاپن، لیدی از کلمبیا، آخرین نفر از آذربایجان، اعدام از مجارستان، آیسا از فرانسه، ما عاشق هستیم از نروژ حضور دارند.

در بخش سینه‌فونداسیون که هزار و 631 اثر از دفاتر سینمایی سراسر جهان معرفی شده بودند، 16 فیلم انتخاب شدند که از این میان دو فیلم انیمیشن هستند. سه جایزه اصلی سینه‌فونداسیون روز 22 می معرفی خواهند شد.

از مهمترین آثار حاضر در این بخش می‌توان به خونه‌ ما از آمریکا، هیچ‌جا خانه خودمان نمی‌شود از فرانسه، عواقب راه‌اندازی سرویس بهداشتی در کیلومتر 375 از مصر، ماشین‌های سنگی از آمریکا، آخرین سفر به خانه از سنگاپور، نیاگارا از ژاپن، ملاقات از اسرائیل، تابستان بدون ماه از صربستان، تصویر بزرگ از انگلیس و نفس از کره‌جنوبی اشاره کرد.

شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن از روز 14 می (24 اردیبهشت) با نمایش فیلم گریس از موناکو آغاز به کار خواهد کرد و تا 25 می (چهارم خرداد) ادامه خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1393/1/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.