پرده سینما

تهیه کننده فیلم کیفر: اکران نوروزی متاثر از دستهای پشت پرده است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه کننده فیلم سینمایی کیفر با انتقاد از نحوه انتخاب آثار سینمایی برای اکران نوروزی امسال گفت: متاسفانه تنوع در اکران امسال دیده نشد و مانند هرسال کسانی که زور بیشتری داشتند، به لطف دست های پشت پرده فیلم هایشان را به اکران رساندند.   

 

کیفر. به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سعید سعدیسعید سعدی گفت: اکران نوروزی سال 89 به دلیل قرار گرفتن چند فیلم همسطح در سینماهای سراسر کشور با موفقیت روبرو نشد.

وی افزود: تنوع فیلم های سینمایی که نوروز امسال از تلویزیون پخش شد، بسیار بیش از سینمای ما بود و متاسفانه ترکیب مناسبی را در اکران های نوروزی امسال شاهد نبودیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی تردید در ادامه خاطر نشان کرد: سیاست مدونی برای اکران آثار سینمایی وجود ندارد و همه ساله شاهد مباحثی درباره چگونگی انتخاب آثار سینمایی برای اکران نوروزی هستیم.

سعدی با انتقاد از برخی اعمال قدرت ها در اکران های نوروزی امسال یادآور شد: متاسفانه امسال نیز علی رغم قول هایی که داده شده بود فیلم هایی به اکران رسیدند که تهیه کنندگان آنها از امتیازات بیشتری برخوردار بودند.

وی گفت: برخی تنها به فکر اکران فیلم های خود هستند و قواعد انتخاب آثار سینمایی را در شورای صنفی نمایش رعایت نمی کنند.

این تهیه کننده سینما اظهار کرد: هرگاه برای اکران فیلم به آقایان مراجعه می کنیم اعلام می کنند که فیلم ها را تا پایان سال بسته اند و دست هایی، پشت پرده در کار است.

سعدی گفت: متاسفانه پیش از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد که تصمیمات برای اکران آثار سینمایی بعد از جشنواره اتخاذ می شود و اکنون نیز اعلام می شود که برنامه اکران ها مشخص است.

لازم به ذکر است فیلم های سینمایی هیچ به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، طهران تهران اثری مشترک از داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور، تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی و سلام بر عشق به کارگردانی اصغر نعمیمی در نوروز 89 به اکران رسیدند.

 

 

منبع: ایرنا

 

در همین رابطه بخوانید

 

 

عدم رضایت سجادپور از اکران نوروزی سینماها

کرم پور درباره اظهارات پوراحمد، ده نمکی، و سجاد پور توضیح داد

اعتراض کیومرث پوراحمد به وضعیت فعلی شورای صنفی نمایش

آغاز اصلاحات در وضعیت اکران

آیین نامه شورای صنفی در انتظار بازگشت شمقدری

سجادپور: تلاش می کنیم آیین نامه سال جدید مشکلات اکران را کاهش دهد

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.