پرده سینما

اسپیلبرگ «غول بزرگ مهربان» را به سینما می‌آورد

پرده سینما






 

 

 

استیون اسپیلبرگ کارگردان آمریکایی قصد دارد با اقتباس از یکی از مشهورترین داستان‌های رولد دال بار دیگر سراغ یک موضوع کودک برود.

 

استیون اسپیلبرگبه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، اسپیلبرگ اعلام کرد در آغاز سال آینده پروژه اقتباس از داستان «BFG» رولد دال نویسنده مشهور بریتانیایی و خالق داستان‌های مشهور کودک و نوجوان را کلید می‌زند.

غول بزرگ مهربان که به اختصار «BFG» خوانده می‌شود، یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های رولد دال است که با تصویرگری دوستش کوئنتین بلیک، اولین بار در سال 1982 منتشر شد. داستان این کتاب درباره یک غول بزرگ دوست داشتنی است که با یک دختر بچه یتیم دوست می‌شود.

کمپانی دریم ورکز متعلق به اسپیلبرگ در سال 2011 امتیاز این کتاب را خرید تا آن را با همکاری کاتلین کندی و فرانک مارشال تولید کند. تاکنون کارگردان‌های متفاوتی برای این پروژه مطرح شدند که جان میدن و کریس کلمبوس از جمله آنها بودند.

فیلمنامه این فیلم اقتباسی را ملیسا متیسون نوشته و او فیلمنامه نویسی است که فیلمنامه ای‌تی فیلم مشهور اسپیلبرگ را نوشته بود . مارشال با مایکل سیگل تهیه کننده این فیلم خواهند بود، زیرا کندی اکنون در حال تهیه جنگ ستارگان است.

یک اقتباس دیگر از این کتاب محبوب خانواده‌ها تاکنون ساخته شده که نسخه انیمیشنی برای تلویزیون بریتانیا در سال 1989 بوده است.

اسپیلبرگ که سال پیش از پروژه «تک تیرانداز آمریکایی» کنار کشید، پس از ساخت لینکلن در سال 2012 فیلم دیگری را به دست نگرفته است و با این حال قصد دارد تا چند پروژه را در ماه های آینده همزمان به دست بگیرد که اقتباسی از رمان مذهبی دیوید کرتزر با عنوان آدم ربایی ادگاردو مورتارا که در آن اسپیلبرگ بار دیگر با تونی کوشنر فیلمنامه نویس، که با یکدیگر در فیلم‌های لینکلن و مونیخ نیز با هم کار کرده‌اند، همکار می شود و یک پروژه جنگی بدون نام بر مبنای فیلمنامه مت چارمن که تام هنکس نیز با آن مرتبط است، را دربرمی‌گیرد.

اکنون این فیلم اقتباسی کودکانه نیز به پروژه‌های در دست تولید اسپیلبرگ افزوده شده؛ فهرستی که پیش از آن یک داستان علمی – تخیلی دیگر با عنوان روبوپوکالیپس با همکاری فاکس و مونته زوما برمبنای زندگی دوره آزتک‌ها نیز در فهرست آنها جای داشتند.

در هر حال در میان همه این پروژه‌ها اسپیلبرگ اعلام کرده حتما در آغاز سال آینده غول بزرگ مهربان را کلید می‌زند تا در سال 2016 شاهد نمایشش باشد. هنوز روشن نیست که او این فیلم را می‌خواهد در چه ابعادی بسازد. 


 تاريخ ارسال: 1393/2/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.