پرده سینما

پرویز پرستویی: مرجع تقلید من استاد عزت الله انتظامی است!

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری رونمایی از بسته فرهنگی من، پرویز پرستویی صبح امروز در سرای محله باغ فردوس تهران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در این نشست خبری عزیزی مدیرعامل انتشارات توفیق آفرین گفت: خوشحالم بعد از هشت سال غیبت دوباره فعالیتی که از سال 77 آغاز کرده بودیم را ادامه می‌دهیم، طی 15 سال حضور فعالی در حوزه کتاب‌های سینمایی داشتیم و خوشحالم با این مجموعه دوباره آن فعالیت‌ها را احیاء می‌کنیم.

عزیزی افزود: من خوشحالم که ما با بسته فرهنگی پرویز پرستویی خودمان را احیاء می کنیم و باید بگویم که نطفه این کار از سال 80 زده شد و در ابتدا امید روحانی گفت‌و‌گوی مفصلی را با پرویز پرستویی آغاز کرد که بعد از یک سال متوقف شد و بعد از مدتی از لیلی کریمان خواهش کردیم این گفت‌و‌گو‌ها را ادامه دهد و پس از چند سال به پایان رسید.

عزیزی ادامه داد: این اولین بار است که در ایران چنین اتفاقی می افتد و ما پس از انتشار 100 کتاب سینمایی خواستیم تا مجموعه ای از بازیگران سینمای ایران را احیاء کنیم و به کسی به جز پرویز پرستویی برای انتشار مجموعه اولمان نرسیدیم.چرا که ایشان هیچگاه برای پول کار نکرده و هر نقشی را نپذیرفته است. محصولی سه‌گانه شامل فیلم‌، کتاب و صدا همزمان با هم عرضه می‌شود که جمع‌آوری این مجموعه کار بسیار سختی بود و خوشحالیم که 19 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب که بعد از سال‌ها در آن شرکت می‌کنیم، شاهد رونمایی این مجموعه خواهیم بود.

بنابراین گزارش در ادامه این نشست خبری لیلی کریمان به عنوان نویسنده این کتاب گفت: سال‌ها با انتشارات توفیق‌آفرین همکاری دارم و اولین همکاری من با فیلمنامه دو زن آغاز شد. در سال 88 درباره این پروژه با من صحبت شد و خواستند کمک کنم تا کار به سرانجام برسد. بارها با آقای پرستویی تماس گرفتم که روی پیغام‌گیرمی‌رفت تا در نهایت موفق شدم با ایشان صحبت کنم. در ابتدا هم قبول نمی‌کردند و عقیده داشتند از من پیشکسوت‌تر در سینما حضور دارد تا در نهایت بعد از تماس‌های زیاد ایشان راضی به همکاری شدند و به بهترین شکل هم پای کار بودند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما کریمان افزود: ما آن زمان تا فیلم موج مرده را از ایشان بنا به گفتگوهایی که آقای روحانی با ایشان داشتند را در اختیار داشتیم و آن زمان ایشان سر فیلم سیزده59  بودند و برای این کتاب حتی حاضر شدند تا آلبوم خانوادگی شان را نیز در اختیار من قرار دهند.

کریمان افزود: من چون روانشناسی خوانده ام به خوبی می دانم که ظاهر و باطن آقای پرستویی یکی است و به همین دلیل هنگام گفت و گو می دانستم که واقعیت را به من می گویند.

در ادامه این نشست خبری پرستویی با اشاره به دو دلیلی که باعث شد راضی شود تا کتاب زندگی‌اش منتشر شود، گفت: در طول روزمرگی به کرات با افراد و پدر و مادرهایی مواجه شده‌ام که علاقه‌مندند خودشان یا فرزندشان بازیگر شوند و روزی نیست که سفارشی در این خصوص به من نشود. معتقدم این کتاب اتفاق بزرگی برای علاقمندان به بازیگری است و با خواندن آن تکلیف‌شان روشن می‌شود که بروند دنبال این کار یا نروند. کسانی هم که علاقه‌ای به بازیگر شدن ندارند با خواندن این کتاب متوجه می‌شوند که دنیای بازیگری چقدر سخت است. منِ پرستویی به نمایندگی از سایرین این کار را کردم. خود من همیشه گفته‌ام مرجع من استاد عزت ‌الله انتظامی است که همیشه از رفتار، کردار و ممارست در کارش الگو گرفته‌ام.

بنا بر این گزارش پرستویی با کنایه به برخی از بازیگران سینما گفت: در عین حال کسانی هم در بازیگری همیشه هستند و هیچ وقت هم پیر نمی‌شوند و هر موقع هم که کسی فوت می‌کند آن‌ها را اتوکشیده اولین نفری می‌بینیم که در تالار وحدت حاضر می‌شوند. این سوال برایم به وجود می‌آید پس چرا ما اینقدر سختی می‌کشیم و برای هر نقش این قدر تلاش می‌کنیم. بازیگری حرفه بسیار سختی است که ما را با کارگر معدن مقایسه می‌کنند.به گزارش سایت پرده سینما در ادامه این نشست خبری پرستویی در مورد حضورش در جامعه مجازی گفت: من تازه وارد دنیای مجازی شده ام و بارها اعلام کرده ام که پیجی ندارم  و تنها مدتی است صفحه ای با عنوان (من، پرویز پرستویی) برایم راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است در پایان این نشست طولانی مهیار جوادی فر مدیر اطلاع رسانی این بسته فرهنگی گفت: طبق توافقات انجام شده از این به بعد تمامی کتاب های انتشارات مراسم رونمایی خواهند داشت و همینطور نشست خبری جداگانه ای برای پروژه فیلم حضور ایران در جام جهانی برزیل برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.