پرده سینما

دهمین دبیر جشنواره فیلم کودک کیست؟

پرده سینما






 

 

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش ایسنا، در فاصله کمتر از 5 ماه مانده به برپایی بیست و هشتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هنوز دبیر این رویداد سینمایی مشخص نشده است، در واقع دهمین نفری که این مسئولیت را عهده‌دار خواهد شد،معرفی نشده است.

جشنواره که تا پنج دوره اولش در دل جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شد از دوره 6 در سال 1369 با دبیری علیرضا شجاع‌نوری مستقل شد و به اصفهان رفت و تا دوره‌ی نهم دبیری جشنواره را عهده‌دار بود.

دوره‌ ده و یازده جشنواره فیلم کودک به دبیری حسین پاکدل در اصفهان برگزار شد تا اینکه سال 75 جشنواره به کرمان رفت و علی اصغر غلامرضایی این مسئولیت را در دوره 12 عهده‌دار شد.

حسین پاکدل در دوره چهارده و پانزده نیز بار دیگر دبیر جشنواره کودک را عهده‌دار بود.

مرتضی کاظمی در دوره 17 و محمد مهدی‌عسگرپور به عنوان مدیرعامل فارابی در دوره 18 دیگر دبیران جشنواره فیلم کودک بوده‌اند.

علیرضا رضاداد از دوره 19 تا 21 این مسئولیت را عهده دارد بود و مجید شاه‌حسینی در دوره 22 جشنواره را برپا کرد.

در دوره 23 در حالیکه جعفری جلوه حکم دبیری را به نام اکبر نبوی زده بود با استعفا او‌، مسعود احمدیان دبیر شد که در دوره 24 هم ادامه پیدا کرد.

آخرین دبیر این جشنواره سید احمد میرعلایی‌ بود که دوره‌های 25‌، 26‌ و27 را برگزار کرده است.

این روزها اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که محمدرضا جعفری‌جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برخلاف برخی مدیران قبلی بنیاد سینمایی فارابی، خودش دبیری جشنواره فیلم کودک را برعهده نخواهد گرفت و حکم دبیری را به فرد دیگری خواهد داد.

در میان اسامی مطرح شده نام مهدی مسعودشاهی که سابقه برپایی دو دوره جشنواره فیلم فجر را دارد به عنوان دبیر جشنواره 28 فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیش از دیگران مطرح است.


 تاريخ ارسال: 1393/2/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.