پرده سینما

آهنگساز «میلیونر زاغه نشین»،ساخت موسیقی «محمد(ص)» را شروع کرد

پرده سینما






 

 

 

مراحل فنی بزرگترین فیلم تاریخ سینمای ایران همچنان ادامه دارد. تدوین اولیه فیلم پایان پذیرفته است و موسیقی و صداگذاری با نظارت شخص مجیدی همچنان در کشور آلمان آغاز شده است.

 

نمایی از فیلم محمد (ص)به گزارش تسنیم، مجید مجیدی که تدوین فیلم محمد (ص) خود را به تازگی به پایان رسانیده است، وارد انجام مراحل فنی فیلم از جمله موسیقی و صداگذاری شده است.

موسیقی این فیلم را «اِی.آر. رحمان» از کشور هند برعهده دارد که به خاطر ساخت موسیقی میلیونر زاغه نشین برنده اسکار شده بود، رحمان موسیقی فیلم مجیدی را شروع کرده است و طبق برخی اخبار به زودی ساخت موسیقی آن به پایان می‌رسد.«ای. آر. رحمان» آهنگساز سرشناس هندی که برای موسیقی میلیونر زاغه نشین است که  برنده دو جایزه اسکار (ترانه و موسیقی) شده است. تم شرقی ساخته‌های رحمان ظاهرا مجیدی را به سپردن کار عظیم ساخت موسیقی فیلم محمد(ص) راضی کرده است.

صداگذاری فیلم محمد (ص) مجیدی نیز به تازگی آغاز شده است و با نظارت مجیدی این کار نیز در حال سپری شدن است.

مجیدی قرار است قسمت دوم و سه‌گانه زندگی پیامبر(ص) را نیز خودش بسازد. این قسمت از سه‌گانه محمد(ص) از پیش از تولد تا دوران کودکی پیامبر اسلام را روایت می‌کند.

مجیدی 7 سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.

سرانجام آبان همان سال مجیدی از ساخت فیلمی خبر داد که وقتی به پایان برسد، نام ایران و ایرانی را تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. محمد(ص) عنوان آخرین اثر کارگردان رنگ خدا ست که قرار است به سینما رنگ و بویی خدایی بدهد. ساخت این فیلم، بدون حاشیه و در سکوت کامل خبری آغاز شد و تا امروز کمتر گزارشی از مراحل ساخت آن به بیرون درز کرده است، تا جایی که خبر بازدید رهبر انقلاب هم از لوکیشن این فیلم در آبان سال گذشته توسط روابط عمومی فیلم محمد منتشر شد.

لوکیشن اصلی فیلم محمد(ص) شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم(ص) در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد(ص) با اولین سفر پیامبر(ص) به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر(ص) به ابوطالب بشارت می‌دهد.

علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم محمد(ص) فیلمی عظیم با لوکیشنی بزرگ و عواملی مطرح، به نوعی پروژه ای ملی است. «میلژن کرکا» که دو اسکار در کارنامه خود دارد، طراح لوکیشن، «اسکات اندرسون» که یک بار برنده اسکار شده و جلوه های ویژه ترمیناتور، کینگ کونگ و جان سخت را بر عهده داشته، مسئول تدوین و جلوه های ویژه فیلم است و در نهایت «استرارو» که سه جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد، فیلمبردار این فیلم است. همچنین به جز مجید مجیدی که کارگردان اصلی این فیلم است، بسیاری از کارگردانان مطرح سینمای ایران نیز در ساخت این پروژه عظیم مشارکت دارند.


 تاريخ ارسال: 1393/2/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.