پرده سینما

فیلم زندگی رونالد ریگان راهی جشنواره کن می‌شود

پرده سینما






 

 

 

سازندگان پروژه‌ای 25 میلیون دلاری درباره رونالد ریگان بازیگر هالیوود و بعدها رئیس جمهور آمریکا این پروژه را در بازار فیلم جشنواره کن عرضه می‌کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، فیلم ریگان (Reagan) را مارک جوزف یکی از تهیه‌کنندگان فیلم مکس رز با بازی جری لوییس که هنوز اکران نشده و رالف وینتر تهیه‌کننده تعدادی از فیلم‌های افراد ایکس، تهیه می‌کنند.

هوارد کلازنر اخیرا فیلمنامه را به پایان رسانده است. او یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم کابوی‌های فضایی (2000) به کارگردانی کلینت ایستوود است.

داستان ریگان از نگاه یک مامور سازمان اطلاعاتی شوروی سابق، کا.گ‌.ب روایت می‌شود که ماموریت داشت رئیس جمهور آینده ایالات متحده را زیر نظر داشته باشد. ماموریت او از زمانی شروع شد که رونالد ریگان رئیس انجمن بازیگران آمریکا بود.

فیلمنامه ریگان بر مبنای دو کتاب زندگی‌نامه‌ای پرفروش پل کنگور درباره چهلمین رئیس جمهور آمریکا نوشته شده است: «مبارز: رونالد ریگان و سقوط کمونیسم» و «خدا و رونالد ریگان: یک زندگی معنوی».

حق پخش بین‌المللی پروژه 25 میلیون دلاری ریگان را شرکت «مانیفست فیلم سیلز» به عهده دارد. کارگردان و بازیگران فیلم هنوز معرفی نشده‌اند.

ریگان کار حرفه‌ای در سینما را از دهه 1930 آغاز کرد و در ادامه در ده‌ها فیلم سینمایی بازی کرد و بعدها پرده کوچک تلویزیون سردرآورد. دوران کاری او در هالیوود هیچ وقت شاخص نبود.

گذار ریگان از حرفه نمایش به سیاست از دهه 1940 و زمانی آغاز شد که رئیس انجمن بازیگران آمریکا بود. او دو دهه بعد فرماندار کالیفرنیا شد.

ریگان سال 1980 به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید و دو دوره در این پست بود. او سال 2004 در 93 سالگی درگذشت.

داستان زندگی ریگان سال 2003 مضمون سریال کوتاه و جنجالی ریگان‌ها شد. ریگان‌ها با بازی جیمز برولین به نقش رئیس جمهور پیشین آمریکا قرار بود از شبکه سی‌بی‌اس روی آنتن برود، اما جنجال‌ها درمورد جهت‌دار بود سریال باعث شد در نهایت از شبکه کابلی شوتایم پخش شود. ریگان‌ها 1.2 میلیون تماشاگر داشت.


 تاريخ ارسال: 1393/2/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.