پرده سینما

توضیحات فارابی درباره کمک مالی این بنیاد به پنجمین شب کارگردانان سینمای ایران

پرده سینما






 

 

 

بنیاد سینمایی فارابی در واکنش به برخی مطالب مطرح شده در سایت‌های خبری مبنی بر کمک مالی این بنیاد به پنجمین شب کارگردانان سینمای ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما، پس از انتشار مطلبی در برخی از سایت‌های خبری و روزنامه‌های کثیرالانتشار درباره کمک مالی بنیاد سینمایی فارابی به پنجمین شب کارگردانان، معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی توضیحاتی ‌در این زمینه صادر کرد.

متن کامل به شرح ذیل است:

نظر به برخی مطالب مطرح شده در سایت‌های خبری مبنی بر کمک مالی چندصد میلیون تومانی بنیاد سینمایی فارابی به پنجمین شب کارگردانان سینمای ایران نکات زیر را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌داریم.

1- بنیاد سینمایی فارابی به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی سینمای ایران و اصلی‌ترین بازوی مدیریت عالی سینمای کشور (سازمان سینمایی) بسیار خرسند است که بتواند چتر حمایتی خود را بر سر تمامی صنوف قانونی سینمای ایران در راستای اهداف عالیه فرهنگی برافرازد و در این عرصه وظیفه ذاتی خود می‌داند تا از صنوف سینمایی بویژه اصناف مولف در اجرای فراگیر برنامه‌های اثر بخش در حد توان و بضاعت خود حمایت کند با این امید که این حمایت شامل حداکثر خانواده نجیب و شریف سینمای ایران باشد و این خانواده بزرگ با پایان اختلافات درون صنفی در یک جمع واحد قرار گیرند.

2- در خصوص مبلغ چند صد میلیونی مطرح شده برای حمایت از برنامه شب کارگردانان سینمای ایران، به اطلاع می‌رساند واقعیت امر نه چند صد میلیون که چند ده میلیون تومان یعنی مبلغی کمتر از 50 میلیون تومان می‌باشد که البته به شرط فراگیری جشن به عزیزان اختصاص داده شده است.

3- سیاست بنیاد به نمایندگی از سازمان سینمایی، در حمایت، مشارکت و سرمایه‌گذاری تولید در آثار متناسب سینماگران کشور مبتنی بر یک نگاه جامع و متوجه همه طیف فعالان در عرصه فیلم سازی است. علیرغم تفاوت‌ها، گروه‌بندی‌ها، سلایق مختلف و گرایشات. لذا اطلاق سهم برای برخی و بی‌سهم ماندن برخی دیگر از منابع موجود برای حمایت از تولید که در اختیار قرار دارد به دور از واقعیت جاری است.


 تاريخ ارسال: 1393/2/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.