پرده سینما

بیانیه کانون کارگردانان خانه سینما در واکنش به نامه سرگشاده مهدی فخیم زاده

پرده سینما






 

 

 

کانون کارگردانان سینمای ایران در پاسخ به طرح موضوعاتی از سوی یکی از اعضا در مورد سازوکار موجود در کانون بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما، چندی پیش مهدی فخیم‌زاده با نگارش متنی و انتشار آن از وجود رانت‌هایی در کانون کارگردانان خبر داده بود، مساله‌ای که حالا با واکش اعضای شورای مرکزی این کانون مواجه شده است.

کمال تبریزی، ابوالحسن داودی، کامبوزیا پرتوی، محمدعلی سجادی، همایون اسعدیان، محمد بزرگ‌نیا، محمدرضا هنرمند، نادر مقدس، داریوش فرهنگ، سیامک شایقی، مازیار میری و محمدمهدی عسگرپور با انتشار بیانیه‌ای به نامه فخیم زاده پاسخ دادند.

در متن بیانیه کانون کارگردانان آمده است:

از آنجا که در نامه همکار عزیزمان جناب آقای فخیم‌زاده مطالبی خلاف واقع مطرح گردیده جهت آگاهی اعضای کانون ذکر پاره‌ای توضیحات لازم است.

1-انتخاب چهار عضو چدید در آخرین انتخابات شورای مرکزی نشان از سلامت انتخابات دارد.

2- تصویر ارائه شده از اولین جلسه شورای مرکزی فعلی و انتخاب رئییس رد نامه آقای فخیم‌زاده خلاف واقع است و جهت حفظ حرمت ایشان از باز کردن موضوع معذوریم.

3- عزل رئیس کانون کارگردانان در سال‌های گذشته و مسئله تحریم فیلم‌ها از طرف حوزه هنری ارتباطی با شورای مرکزی فعلی کانون ندارد. خوب و یا بد آن تصمیم‌گیری‌ها به اعضای شورا در آن سال‌ها مربوط است که در صورت لزوم پاسخ خواهند داد.

4- در مورد ریاست آقای تبریزی با توجه به رای اکثریت شورا، طبق روال گذشته در مدت ساخت یک فیلم،‌ اعضا می‌توانند با عذر موجه از حضور در جلسات معاف گردند، و در این مدت نایب رئیس کانون وظایف رئیس را برعهده خواهد داشت. بدیهی است در صورت ادامه غیبت رئیس، شورا در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

5- برگزاری شب کارگردانان سنتی چند ساله است. در دو دوره،‌ بنیاد سینمایی فارابی حمایت مالی این مراسم را به عهده گرفته و در این دوره نیز مسئولین این بنیاد نسبت به همراهی با کانون ابراز تمایل نمودند. مبلغ کمک بنیاد فارابی نه صدها میلیون تومان که چهل و هشت میلیون تومان است. این قراردا در دبیرخانه کانون و بنیاد فارابی موجود است.

6-اکثر اعضای شورای مرکزی کنونی چندین سال است که کار نکرده‌اند. تقسیم بودجه‌های دولتی در شورای مرکزی کانون بیشتر به یک شوخی شبیه است تا یک دلواپسی...

7-  برای طرد شورای مرکزی و یا برکناری آن نیازی به تهدید نیست، اساسنامه کانون راه حل این معضل را پیش‌بینی کرده است. شورای مرکزی کانون با اشتیاق در صورت تمایل اعضا از این راهکار استقبال می‌کند.


 تاريخ ارسال: 1393/2/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.