پرده سینما

ایوبی سفر به تونس را به حواشی کن ترجیح داد

پرده سینما






 

 

 

رییس سازمان سینمایی که اعلام شده برای حضور در جشنواره کن به فرانسه سفر نمی‌کند، این روزها در تونس به سر می‌برد.

 

حجت الله ایوبیبه گزارش ایسنا، در حالی سفر حجت‌الله ایوبی با همراهی تعدادی از سینماگران رسماً از سوی سازمان سینمایی اعلام نشده است که به روال معمول باید این خبر و هدف از این سفر اطلاع‌رسانی می‌شد اما تاکنون که تقریبا دو روز از آن گذشته، به‌طور رسمی از سوی روابط عمومی این سازمان اطلاع‌رسانی نشده است.

گفته می‌شود، در سفر ایوبی به تونس، مجتبی راعی و منیژه حکمت از سینماگران ایرانی او را همراهی می‌کنند.

طبق و براساس خبر رسمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که اخیراً به‌عنوان پیش‌خبر منتشر شده، صادق رمضانی گل افزانی، رایزن فرهنگی ایران، در دیدار با دره بوشوشه، مدیر جشنواره بین‌المللی سینمای کارتاژ (که آبان ماه هر سال برگزار می‌شود) خبر داده بود که ایوبی 15 تا 21 اردیبهشت ماه برای افتتاحیه انجمن دوستی سینمای تونس و ایران به این کشور سفر می‌کند.

در حالی رییس سازمان سینمایی به تونس سفر کرده است که او به عنوان مسوول اول سینمایی کشور قصد ندارد به جشنواره‌ی فیلم کن به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی جهان برود.

حتی اغلب مدیران سینمایی نیز قصد این سفر را ندارند و به نظر می‌رسد که مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید از نگرانی برخی حواشی پیش آمده از سوی برخی رسانه‌های خاص که مدیران قبلی را هر ساله تحت فشار قرار داده است، ترجیح داده‌اند از این سفرها صرف‌نظر کنند.

حضور در جشنواره فیلم کن با توجه به سابقه ایوبی در رایزنی فرهنگی ایران در پاریس و تسلط‌ این مدیر بر زبان فرانسه قطعا از حضور مدیران قبلی سینمایی که به کن سفر کردند، می‌توانست مثمرثمر تر باشد.

آرش امینی مدیرکل حوزه ریاست و بین‌الملل سازمان سینمایی چندی قبل گفت: در این دوره از جشنواره کن مدیران سینمایی حضور نخواهند داشت. برای آشنایی سینماگران کشورمان به وی‍ژه جوانان با رویدادها و تحولات روز سینمای جهان و با توجه به بودجه موجود و صرفه‌جویی در هزینه‌ها؛ امسال مدیران سینمایی جای خود را به سینماگران برگزیده جشنواره فجر داده‌اند. در جشنواره کن امسال تنها نمایندگان زبده و مجرب بخش بین‌الملل موسسات حاضر خواهند بود و از سازمان سینمایی هم تنها خود من به نمایندگی حضور پیدا می‌کنم.


 تاريخ ارسال: 1393/2/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.