پرده سینما

آیا خانه سینما مشغول رانت خواری است؟؛ شنیده ها حکایت از توزیع حواله خودروهای گرانقیمت بین برخی از افراد دارد!

پرده سینما






 

 

 

سینماپرس نوشت: شنیده ها حاکی از توزیع حواله ۵۰ دستگاه خودروی خارجی بین برخی از افراد خاص در خانه سینماست بگونه ای که مبلغ اصلی آن به صورت وام قرض الحسنه تأمین شده است. این در حالیست که بسیاری از اعضای صنوف سینمایی از این اقدام بی اطلاع هستند.

 

طی روزهای گذشته که موجی از اعتراضات و انتقادات نسبت به برخی سهم خواهی ها و رانت خواری ها در خانه سینما از سوی برخی فیلمسازان برجسته و مستقل در رسانه ها و محافل سینمایی مطرح گردیده، شنیده ها از رایزنی های مدیران خانه سینما برای دریافت ۵۰ دستگاه خودروی شاسی بلند« سانگ یانگ» محصول کشور کره به صورت نقد و اقساط و توزیع حواله های آنان بین برخی از اعضای این خانه بدون اطلاع سایر صنوف سینمایی حکایت دارد.

بر اساس این شنیده ها که آرام آرام در بین اهالی سینما زمزمه می شود برای تحویل خودروهای یادشده، خریدار مبلغ سی میلیون تومان به صورت نقد پرداخت نموده و مابقی به مبلغ ۹۰ میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه و بطور اقساط ظرف چند ماه از وی دریافت خواهد شد.

این در حالیست که بر پایه گزارشات پیشین، گفته می شود طی سالهای متعدد از اینگونه امتیازات از بن کتاب و بلیط جشنواره گرفته تا خودرو و قطعات زمین در منطقه سعادت آباد و...همواره به واسطه عنوان صنفی که از این خانه در جامعه و دستگاههای دولتی و بخش خصوصی مطرح است در اختیار مدیران خانه سینما قرار می گرفته و با توجه به همسویی این تشکل با دولت یازدهم در اشکال و ابعاد مختلف نیز ادامه دارد.

تنها سوالی که در اذهان عمومی شکل می گیرد نحوه توزیع عادلانه اینگونه تسهیلات میان همه اعضای صنوف ۳۰ گانه خانه سینماست به ویژه صنوفی که فرایند قانونی را با تلاش بسیار طی نموده و استحقاق دریافت این امتیازات را دارند.

این گزارش حاکیست طی مدت گذشته بسیاری از اعضای فعال خانه سینما در گفت و گو با خبرنگاران سینماپرس از ورود و توزیع تسهیلات یاد شده به درون خانه سینما اظهار بی اطلاعی نموده و مراتب اعتراض خود را به تقسیم این امتیازات صنفی میان یک عده خاص و ثابت در این مجموعه ابراز داشته اند.

امید است مدیران خانه سینما برای رفع هر گونه شبهه در پاسخی شفاف، و به دور از فرافکنی و اتهام زنی های گذشته،در صورت صحت خبر مکانیزم توزیع خودروهای یاد شده را بین تمامی اعضای صنوف سینمایی تشریح نمایند.

بنا بر این گزارش، در این جشن که با حضور جمعی از کارگردانان سینما  همراه با تجلیل از برخی هنرمندان فعال در این رشته و نیز ضیافت شام برگزار شد، مشاهدات و شنیده های خبرنگاران ما حاکیست محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما با حضور در کنار داریوش فرهنگ مجری برنامه دیشب و نیز مازیار میری مدیر اجرایی جشن خانه سینما به کرات در پی کشف منبع این خبر و چگونگی پاسخ دادن به آن در رسانه های گروهی بوده است.

از اینگونه برخورد عسگرپور کاملأ و به راحتی می توان برداشت کرد که توزیع حواله های این تعداد خودرو بین برخی افراد خاص و بدون اطلاع سایر صنوف سینمایی، صحت داشته و اینک می بایست در انتظار توضیحات خانه سینما در این خصوص ماند.

شایان ذکر است پیش از این نیز، از این دست تسهیلات همواره در اختیارمدیریت خانه سینما به عنوان یک تشکل صنفی قرار می گرفته است که متاسفانه در اغلب اوقات بدون تشریح مکانیزم عادلانه آن به دست اندکاران صنوف، در بین به اصطلاح« خودی» های خانه سینما توزیع می گردید.

به نظر می رسد در صورت دریافت چنین امتیازاتی شایسته است ابتدا از طریق هیأت مدیره صنوف، همه اعضا را در جریان قرار داد و پس از ثبت نام از متقاضیان، متناسب با میزان تسهیلات و با قرعه کشی از بین واجدین شرایط، نسبت به توزیع هر گونه تسهیلات از جمله خودرو و زمین و ... اقدام نمود.


 تاريخ ارسال: 1393/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.