پرده سینما

اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 سعید تهرانی، کارگردان فیلم «سربلند» تصمیم دارد اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران را جلوی دوربین ببرد

 

تماشای فیلم سه بعدی با عینک مخصوصسعید تهرانی در گفت ‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم عشق و گلوله كه سال گذشته پروانه ساخت آن را دریافت كرده است گفت: در حال حاضر فرهاد توحیدی مشغول به پایان رساندن بازنویسی فیلمنامه این فیلم است و در حال آماده‌سازی مقدمات برای ساخت این فیلم به صورت سه بعدی هستیم.

وی افزود: این كار برای اولین بار قرار است در ایران اتفاق بیفتد و من از چندی پیش مسائل تحقیقاتی مرتبط با این موضوع را انجام دادم و برای تحقیقات در مورد انواع دوربین‌ها و روش‌های ساخت آثار سه بعدی سفرهایی به مالزی، اندونزی، فیلیپین و سنگاپور داشته‌ام.

تهرانی ادامه داد: در این سفرها با تهیه‌كنندگان و كارگردانان معتبر این كشور در این مورد صحبت كرده‌ام و نتایج خوبی از این تحقیقات بدست من رسید.

وی در ادامه تصریح كرد: البته یك مسئله‌ مهم این است كه ساخت یك فیلم سه بعدی و نمایش آن تا چه حد از نظر اقتصادی به صرفه است. برای مثال ما تنها 4 سینمای سه بعدی در تهران داریم و برای نمایش فیلم در سایر سینماها باید نسخه معمولی از فیلم را آماده كنیم اما نكته مهم برای من این است كه بتوانیم با توجه به حمایت‌های تیم جدید معاونت سینمایی از فعالیت‌های جدید و كار در سطح بین‌المللی، سینمای ایران را از نظر فنی یك پله بالاتر بیاوریم تا بتوانیم این سینما را در بین كشورهای جهان سربلند سازیم و گرنه تكرار كارهای قدیمی، كار ساده‌ای است كه برای این سینما فایده چندانی ندارد.

تهرانی در پایان در مورد زمان آغاز فیلمبرداری این فیلم گفت: این بستگی به رسیدن كمك‌های معاونت سینمایی دارد تا بتوانیم تولید عشق و گلوله را به زودی زود آغاز كنیم و امیدوارم این تجربه برای سینمای ایران مبارك باشد.

عشق و گلوله داستان یك مامور است كه دچار عشقی ممنوعه می‌شود و این باعث می‌شود او كه مانند صیادی در پی یك صید است خودش اسیر آن صید شود.


 تاريخ ارسال: 1389/1/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.