پرده سینما

سجادپور: سرنوشت «صدسال به این سال‌ها» شباهتی به «سنتوری» ندارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیركل اداره ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی رقم خوردن هرگونه سرنوشت مشابهی بین صدسال به این سال‌ها (سامان مقدم) و سنتوری (داریوش مهرجویی) را تكذیب كرد و این دو فیلم را قابل مقایسه با هم ندانست.

 

از چپ: پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، و رضا کیانیان در صد سال به این سال هاعلیرضا سجادپور مدیركل اداره ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دلایل به تعویق افتادن اكران عمومی فیلم صد سال به این سال‌ها، گفت: دلیل خاصی ندارد، قرار بر این شده است كه تمامی تولیداتی كه دوره‌ای توقیف بودند و رفع توقیف شده‌اند، اكران عمومی تهران و شهرستان‌های‌شان، نوع تبلیغات‌شان، حضور یا عدم حضورشان در خارج از كشور، با هماهنگی و اجازه معاونت سینمایی انجام شود.

وی افزود: این‌ها فیلم‌های خاصی هستند و نمی‌شود سرنوشت نمایش آنها را به جریان عمومی سپرد كه حالا هر وقت كه نوبت گرفتند، اكران شوند. این اتفاق درباره به رنگ ارغوان و تسویه حساب هم افتاد و این موضوع فقط منحصر به صد سال به این سال‌ها نیست و این فیلم مشكل خاصی ندارد.

سجادپور تأكید كرد: البته در مورد صد سال به این سال‌ها، قبل از این كه تاریخ دقیق‌اش برای ما مسجل شود، اقدام به عقد قرارداد كردند و ما از تهیه‌كننده خواهش كردیم كه دست نگه دارند چون زمان مناسب‌تری برای اكران در نظر ماست و ایشان هم پذیرفتند.

مدیركل اداره ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی گفت: قصد داریم تا برای این كه مشكلی پیش نیاید، در زمینه نمایش عمومی باقی فیلم‌های آماده نمایشی كه رفع ‌توقیف شده‌اند هم، به موقع اطلاع‌رسانی ‌كنیم.

در جلسه 16 فروردین شورای صنفی نمایش كه با حضور نماینده اداره ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی برپا شده بود، قرارداد اكران صدسال به این سال‌ها در گروه سینمایی آفریقا تنظیم و ثبت شد اما در جلسه روز گذشته این شورا، نماینده اداره نظارت، این نظر را اعلام كرد كه نمایش این فیلم فعلا منتفی است.

سجادپور در این باره كه توقف اكران صد سال به این سال‌ها (سامان مقدم)، بی‌شباهت به اتفاقی كه برای فیلم سنتوری (داریوش مهرجویی) افتاد، نیست، گفت: هیچ شباهتی بین هیچ فیلمی وجود ندارد هر فیلمی مسئله خودش را دارد و این شباهت‌ها را تكذیب می‌كنم.

براساس این گزارش، 3 سال پیش فیلم سینمایی سنتوری ساخته داریوش مهرجویی علی رغم كسب پروانه نمایش و مشخص شدن تاریخ اكران آن به درخواست معاونت سابق سینمایی، زمان اكرانش به تعویق افتاد و در ادامه، نسخه كامل آن پیش از این كه زمان اكران بیابد، در بازار قاچاق فیلم‌ منتشر شد.

 

 

منبع: فارس

 

در همین رابطه بخوانید

صد سال به این سال ها تابستان اکران می شود

شاکی خصوصی مانع اکران صد سال به این سال ها شد

صد سال به این سال ها در اردیبهشت ماه اکران خواهد شد

اعتراض به سامان مقدم به خاطر سرقت طرح فیلمنامه صد سال به این سال ها

یأس: نگاهی به فیلم صد سال به این سال ها

صد سال به این سال ها: رسیدن به سن عقل


 تاريخ ارسال: 1389/1/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.