پرده سینما

چه فیلم‌هایی راهی جشنواره ونیز می‌شوند؟

پرده سینما






 

 

 

چند روز دیگر که جشنواره فیلم کن به پایان برسد نگاه دست‌اندرکاران سینما متوجه جشنواره فیلم ونیز خواهد شد.

 

جشنواره فیلم ونیزبه گزارش خبرآنلاین، هنوز زود است حدس بزنیم چه فیلم‌هایی به هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز راه پیدا می‌کنند، چرا که آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره و تیمش هنوز خیلی از فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره را ندیده‌اند.

با این حال، منابع نزدیک به جشنواره ونیز می‌گویند حضور دو فیلم «The Cut» به کارگردانی فاتح آکین کارگردان ترک-آلمانی و «سه قلب» ساخته بنوآ ژاکو کارگردان فرانسوی، تقریبا قطعی است.

چیزی که مشخص است تعداد فیلم‌های امیدبخش که می‌توانند از لیدو سر دربیاورند، اصلا کم نیست. این دوره جشنواره ونیز 27 اوت تا 6 سپتامبر (5 تا 15 شهریور) برگزار می‌شود.

فیلم‌های آمریکایی شامل خشن‌ترین سال جی. سی. چاندور با بازی الساندرو نیوولا و جسیکا چاستین، دختر از دست رفته دیوید فینچر با بازی بن افلک، پرنده‌باز/ آلخاندرو گونزالس ایناریتو و منگلهورن دیوید گوردون گرین با بازی آل پاچینو در نقش یک خلافکار سابق هستند.

چشمان بزرگ به کارگردانی تیم برتن می‌تواند فیلم افتتاحیه جشنواره باشد، هرچند شرکت واینستین تاریخ 25 دسامبر (4 دی) را برای اکران عمومی فیلم در نظر گرفته است.

شوالیه جام به دست فیلم جدید ترنس مالیک با بازی کریستین بیل، ناتالی پورتمن و کیت بلانشت - که گفته می‌شود درباره چهره‌های سرشناس و زیاده‌روی است - یکی دیگر از گزینه‌هاست. البته به این شرط که کارگردان وسواسی تا زمان برگزاری جشنواره ونیز آن را آماده کند.

گفته می‌شود باربرا این فیلم‌ها را ماه ژوئن می‌بیند. 

فرانسه هم گزینه‌های زیادی دارد که احتمالا مورد توجه باربرا قرار می‌گیرند، از جمله «Eden» به کارگردانی میا هانسن-لاو، « Une nouvelle amie» ساخته فرانسوا اوزون، «Vie sauvage» به کارگردانی سدریک کان، «La rancon de la gloire» ساخته زاویه بووا و « Retour a Ithaque» به کارگردانی لورن کانته.

برگزارکنندگان جشنواره قطعاً فیلم ایتالیایی «Il Giovane Favoloso» به کارگردانی ماریو مارتونه را هم می‌بینند که درباره جاکومو لئوپاردی شاعر ایتالیایی است. درام آلمانی ققنوس ساخته کریستین پتزولد هم یکی دیگر از گزینه‌هاست.


 تاريخ ارسال: 1393/2/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.