پرده سینما

منیژه حکمت: «شهر موش ها» قطعاً عید فطر اکران می شود

پرده سینما






 

 

 

منیژه حکمت تهیه کننده فیلم سینمایی شهر موشها در گفتگو با برنا گفت: اکران شهر موشها در عید فطر در سینماهای سراسر کشور قطعی است.

 

نمایی از شهر موش ها پخش فیلم برای اولین بار در سینمای ایران، بر عهده دو موسسه فیلمیران و بامداد فیلم  است که شاید سومین پخش کننده هم به آن اضافه شود.

ما از یک ماه قبل از نمایش فیلم با اتاق فکر 180 نفره ای که نام ابراهیم حقیقی هم در میان آنها دیده میشود،تبلیغات متفاوت و گسترده ای در سطح شهر و رسانه ها آغاز می کنیم.

او در ادامه گفت: رسماً از شهرداری تهران و سایر سازمان ها و ارگان ها می خواهم ما را در راستای  احیای نشاط و شادابی محیط سینمای کشور کمک کنند.

او در ادامه گفت: ما بسیار به استقبال مخاطبان خصوصا کودکان امیدواریم و به هیچ وجه نگران تاثیر همزمانی اکران چند فیلم در عید فطر نیستیم.

او در پایان اضافه کرد:با همت و انرژی که از گروه شهر موشها سراغ دارم میدانم که این فضای مثبت بر اکران هم تاثیر خواهد گذاشت و ما می توانیم 3 ماه حس امید و نشاط را وارد سینمای ایران بکنیم. ما با فیلم «شهر موشها» می خواهیم 3 نسل را با هم آشتی دهیم.

فیلم سینمایی عروسکی شهر موش‌ها در سال ۱۳۶۴ حدودا ۲۷ سال قبل با کارگردانی محمدعلی طالبی و مرضیه برومند ساخته شده و عروسک‌های بازیگر آن قبلا در سریال تلویزیونی مدرسه موش‌ها ایفای نقش کرده بودند.

داستان آن فیلم دربارهٔ یک گربه سیاه است که موش‌ها بە آن می‌گویند «اسمشو نبر». او به شهر موش‌ها حمله می‌کند. بە خاطر همین موش‌ها بە یک شهر دیگر می‌روند. قرار می‌شود پدرها و مادرها از راه سخت و کوتاه بروند تا شهر را آماده کنند و بچه‌ها هم با معلم و آشپزباشی راه طولانی‌تر را انتخاب می‌کنند.

حمید جبلی، ایرج طهماسب، آزاده پورمختار، فاطمه معتمدآریا و زنده‌یاد کامبیز صمیمی مفخم از جمله گویندگان و عروسک‌گردانهای پروژه شهر موش‌ها در سال ۱۳۶۴ بودند.

فیلم سینمایی شهر موش‌ها 2 از ۵ مهر ماه سال جاری به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی مشترک منیژه حکمت و علی سرتیپی در چهار آشیانه هواپیما در بوستان ولایت آغاز شد.

عوامل شهر موش‌ها 2 به ترتیب زیر است: کارگردان: مرضیه برومند، فیلمنامه: فرهاد توحیدی،مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی،تدوین: مصطفی خرقه پوش،موسیقی: بهرام دهقانیار،مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو،طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان،مدیر تولید: جعفر عروجی،سرپرست صداپیشگان: آزاده‌پور مختار،طراح و سرپرست کارگاه عروسک سازی: مرضیه محبوب،طراح لباس: نازنین توسلی،جلوه‌های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی،دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی،گروه برنامه ریزی: نوید کریم زاده- محمد مرعشی،شعر و ترانه: هنگامه مفید،سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی،روابط عمومی: محرم براتی،تهیه ۲: بهرنگ تنکابنی،مجری طرح: مهشید آهنگرانی،تهیه کنندگان: منیژه حکمت- علی سرتیپی.

 باید منتظر ماند و دید نسل سوم که خاطره کمرنگی از دوران طلایی «سینمای کودک» دارد می تواند با این پروژه پر سر و صدا ارتباط برقرار کند یا نه؟

و آن آشتی نسل ها که منیژه حکمت از آن سخن می گوید به کمک سینمای ایران می آید؟


 تاريخ ارسال: 1393/3/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.