پرده سینما

برنده شیر طلا، بخش «روزهای ونیز» را افتتاح می‌کند

پرده سینما






 

 

 

 

فیلم جدید کیم کی دوک، کارگردان سرشناس و صاحب‌سبک سینمای جهان بخش مستقل روزهای ونیز در جشنواره ونیز 2014 را افتتاح می‌کند.

 

 

 

به گزارش ایسنا، بخش روزهای ونیز هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز که به صورت مستقل برگزار می‌شود با نمایش فیلم یک روی یک ساخته کیم کی دوک، کارگردان سرشناس و مولف اهل کره‌جنوبی آغاز به کار می‌کند.

ماجرای فیلم یک روی یک درباره قتل یک دختربچه مدرسه‌ای است که هفت مضنون اصلی این پرونده توسط یک گروهک به نام «سایه‌ها» ترور می‌شوند.

این فیلم که بیستمین ساخته بلند کیم کی دوک محسوب می‌شود، در حال حاضر در کره‌جنوبی در حال اکران است و قرار است در سطح جهانی نیز به نمایش گذاشته شود.

کیم کی دوک در بیانیه‌ای درباره ساخته جدید خود گفت: این فیلم درباره کشور کره‌جنوبی است، جایی که زندگی می‌کنم، چه پایان آن را دوست داشته باشید و چه نه. اگر دوست ندارید احساس کنید که در حال کشته شدن هستید، این فیلم نبینید.

این کارگردان خاص سینمای جهان که ویژگی بارز سینمای وی ارائه‌ی تصاویر جذاب و خلق داستان‌های بدون دیالوگ یا کم‌دیالوگ است، در سال 2012 با فیلم پیتا موفق به کسب جایزه شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره ونیز شد و در سال 2013 نیز فیلم «Moebius» از این کارگردان در بخش رقابتی جشنواره ونیز پذیرفته شد.

هفتادویکمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان کهن‌ترین رویداد سینمایی جهان همزمان یازدهمین دوره بخش «روزهای ونیز» از 27 اوت تا ششم سپتامبر 2014 در ایتالیا برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/3/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.