پرده سینما

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان به مناسبت روز جوان پیام داد

پرده سینما






 

 

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران جامعه ای را پویا و بالنده دانست که جوانان آن فعال و در حوزههای مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... تاثیرگذار باشند.

 

حبیب ایل بیگیبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل بیگی در پیامی به مناسبت روز ملی جوان، گفت: خوشبختانه جامعه ما بر اساس آمارهای موجود، در سطح جهان، جامعهای جوان شمرده می شود و از منابع انسانی لازم برای رشد در تمامی عرصه ها برخوردار است. به همین دلیل، بهره گیری هر چه بیش از توان و انرژی جوانان این مرز و بوم را می توان ضرورت اصلی کشور دانست.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز ملی جوان افزود: لازمه افتخارآفرینی جوانان در داخل و خارج از کشور، شناخت و تعهد نسبت به ارزش های فرهنگی و تمدنی خود است. جوانان شایسته ایرانی با توسل و پیروی از مکتب انسان ساز اهل بیت و به کارگیری ارزش های انقلاب اسلامی ایران و دوران باشکوه دفاع مقدس که بخش مهمی از هویت ما را رقم زده اند، می توانند آینده متعالی کشور را در داخل و خارج تضمین کنند.

ایل بیگی بر لزوم توجه جوانان به شرایط و حساسیت های جهان معاصر و شناخت مسائل و اولویت های اصلی کشور در سطح منطقه و جهان تاکید کرد و گفت: پشتوانه علمی و بهره گیری از دانش روز، نسل جوان را برای ساختن آینده کشور مجهز می کند. در جهان معاصر که اطلاعات و ارتباطات در آن حرف اول را می زند، شناخت و بهره گیری از فن آوریها و روش های نوین ارتباطی و اطلاعاتی برای تاثیر بر مخاطبان جهانی و انعکاس حرف خود امری لازم است. فراموش نکنیم تاکید بر سرمایه ها و داشته های فرهنگی و ارزشی، اجتماعی و اسلامی در یک جریان ارتباطی تاثیرگذار امری لازم است، اما کافی نیست، باید بتوانیم این ارزش ها را به گونه ای فراگیر و تاثیرگذار در سطح جهان معرفی کنیم تا در قبال فرهنگ غالب جهانی یعنی فرهنگ استیلا طلب غرب، هویت و استقلال خود را حفظ کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ادامه داد: در حوزه فرهنگ، طی سال های گذشته شاهد سرمایه گذاریهای مختلفی برای شناخت جوانان مستعد در سراسر کشور و آموزش و پرورش آنها برای حضور

در عرصه های مختلف بوده ایم که باید در این حوزه به حد مطلوب و متناسب با شان جامعه جوان ایرانی برسیم. به برکت انقلاب اسلامی به یقین می توان گفت که کشور ایران از جمله کشورهایی است که در دورافتاده ترین نقاط آن فرصت لازم برای جوانان علاقمند به هنر فراهم شده تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود فعالیت کنند و امیدوارم روز به روز شاهد افزایش این امکانات باشیم.

وی به همزمانی برگزاری گردهمایی های سالانه فیلمسازان و عکاسان در شهرهای مختلف با روز جوان اشاره کرد و افزود: در این ایام انجمن سینمای جوان در حال برگزاری این گردهمایی هاست که می توان آن ها را گسترده ترین رویداد سینمایی کشور برای جوانان این مرز و بوم دانست. با برگزاری این گردهمایی های 59 گانه که عمده آن ها بعد از چندین سال وقفه برگزار می شوند، شاهدیم که بسیاری از جوانان کشور برای حضور مجدد در عرصه هنر انگیزه یافته اند و باید این انگیزه را احترام گذارده و در مسیر درست هدایت کنیم. در پایان جا دارد از تمامی جوانان و هنرمندانی که در برگزاری گردهماییهای سالانه فیلمسازان و عکاسان مشارکت کردند و از تمامی جوانانی علاقمند به هنری که با حضور خود زمینه رونق این گردهمایی ها را فراهم کردند تشکر و قدردانی کنم.


 تاريخ ارسال: 1393/3/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.