پرده سینما

ایوبی: فیلم‌هایی که به ناحق توقیف شدند اکران می شوند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایوبی: «فیلم‌هایی که به ناحق توقیف شده‌اند، مجوز دریافت می‌کنند، اما بنای ما دادن مجوز به فیلم‌های حامی فتنه نیست.»

 

حجت الله ایوبی. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمارئیس سازمان سینمایی اعلام کرد اجازه فعالیت به جریان‌هایی که بخواهند به سینما آسیب بزند، نخواهد داد. به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با حضور در نشست خبری درباره برنامه‌های اعلام شده از سوی این سازمان صحبت کرد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

ایوبی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرآنلاین، درباره این موضوع که آیا سازمان سینمایی نهادهایی که فعالیت موازی با این سازمان دارند و نیروهای سینمایی تربیت می‌کنند، رصد می‌کند، اظهار کرد: «آرام بودن فضای موجود در سینمای به نفع همه است و ما تلاش می‌کنیم و التهاب را از سینما دور کنیم.»

او ادامه داد: «سازمان‌هایی موجود هستند که با نیت کمک به سینما فعالیت می‌کنند و از آنجا که معتقدیم فرهنگ و هنر سقفی ندارد و آسمان آن بلند است مانعی برای فعالیت این سازمان‌ها نمی‌بینیم، اما اگر قرار باشد دم و دستگاهی در مقابل سینما قدعلم کند و بخواهد برای سینما مشکل ایجاد کند، با آن برخود خواهیم کرد.»

حجت‌الله ایوبی در ابتدای این نشست که صبح دوشنبه دوم تیرماه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: «تلاش ما در این مدت معطوف به این موضوع بود که تا حد ممکن نگرانی‌ها را کاهش دهیم و به حداقل برسانیم. یکی از مشکلات عدم شفافیت بود که ما تلاش کردیم به همه پستوها چراغ بیاندازیم و بر همین اساس برای اولین بار اعضای شوراهای مختلف معرفی شدند.»

او ادامه داد: «یکی از نگرانی‌های فرهنگی، به خصوص در سینما، حمایت دولت از سینماست، برخی این سئوال را طرح می‌کنند که اصلا باید دولت وارد این حوزه شود یا بهتر است این بخش را واگذار کند که به نظر ما ورود دولت به این بخش و حمایت‌ها لازم است. سینمای ما در حوزه‌های مختلف تولید و توزیع و نمایش نیازمند حمایت است و مشکلی که در این میان به وجود می‌آید، نام‌گذاری برخی بر کسانی است که مورد حمایت قرار می‌گیرند. سینماگران را رانت‌خوار و ویژه‌خوار نامگذاری نکنیم. مهم شفاف کردن این حمایت‌هاست که ما این کار را انجام مي‌دهیم.»

ایوبی با اشاره به اینکه بخش اعظم حمایت‌ها متوجه پس از تولید فیلم‌ها شده، گفت: «بیشتر بودجه به موسسه سینماشهر و تجهیز سالن‌های سینما اختصاص پیدا می‌کند. ما با یک مدیریت جهادی سال قبل توانستیم 234 سینما را به سیستم پخش دیجیتال مجهز کنیم و به واسطه آن حدود دو میلیون دلار صرفه‌جویی کرده‌ایم»

او در مورد فعالیت‌های خانه سینما در مدت زمان حضورش در سازمان سینمایی گفت: «کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به صنوف از برنامه‌هایی بود که در این مدت پیش بردیم. در ماه‌های گذشته 31 صنف خانه سینما انتخابات برگزار کردند. ما آمادگی آن را داریم که هر مقدار مسئولیت قابل واگذاری داشته باشیم، به صنوف بسپاریم.»

رئیس سازمان سینمایی، مدرسه عالی سینما را محلی برای تجمع بزرگان سینمای ایران نامید و گفت: «ممکن است سال آینده این مدرسه عالی سینمایی با برگزاری کارگاه‌ها کار خود را آغاز کند.»

ایوبی در مورد نگرانی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی و سایر بخش‌ها از سوی برخی به وجود می‌آید، گفت: «برخی نگرانی‌هایی ایجاد کردند و این روند را ادامه می‌دهند. این‌‌ها همان کسانی‌اند که فضای بدگمانی به وجود می‌آورند. اطلاعات غلط و نادرست منتقل می‌کنند و در کنار آن‌ها هم برخی رسانه‌ها دورغ می‌گویند. برخی از این خبرهای کذب پرهزینه بوده است. ما با این دورغ‌ها مقابله و اقدام قانونی می‌کنیم.»

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد بنای این سازمان دادن مجوز به فیلم‌های حامی فتنه نیست و گفت: «فیلم‌هایی که به ناحق توقیف شده‌اند، مجوز دریافت می‌کنند، اما بنای ما دادن مجوز به فیلم‌های حامی فتنه نیست.»

ایوبی در مورد وضعیتی که برای فیلم‌های خانه پدری، عصبانی نیستم و رستاخیز به وجود آمده است، توضیح داد: «درباره فیلم خانه پدری با آقای عیاری صحبت کردم، به ایشان نه از جایگاه یک مدیر بلکه، به عنوان فردی که با جامعه‌شناسی آشناست و همین طور در مقام یک پدر، گفتم خشونت موجود در ابتدای فیلم چندان خوشایند نیست. نتیجه صحبت من و آقای عیاری به اینجا رسید که فیلمشان را با حضور جمعی از جامعه‌شناسان و روانشناسان سرشناس و معتمد ببینیم و نتیجه نظرات آنان تصمیم را در مورد ابتدای فیلم تعیین کند.»

او ادامه داد: فیلم عصبانی نیستم مجوز نمایش دارد و نگاه ما و شورای پروانه نمایش این است که فیلم کاری اجتماعی است و تعریف فیلم سینمایی را از آن نداریم. فیلم رستاخیز دچار یک حادثه شد. ما برای رفع مشکلات ایجاد شده با ائمه جمعه و برخی از بزرگان دیدار داشتیم و توضیحاتی را در مورد این کار ارائه کردیم که تصویر ناصحیح ایجاد شده، اصلاح شود. امروز پروانه نمایش این فیلم صادر خواهد شد.»

ایوبی در این نشست در مورد خانه سینما و وظایف این بخش نیز صحبت کرد و با تاکید براینکه برخی از امور در صورت امکان محول کردن به نهاد صنفی به خانه سینما واگذار می‌شود، گفت: «مشکلات موجود در اساسنامه خانه سینما مورد بررسی قرار گرفته است، مشکلی که در این مدت به وجود آمده بود، تلقی موسسه فرهنگی هنری بودن اصناف خانه سینما نادرست بوده است.»

در این جلسه از سینما کارت رونمایی شد.


 تاريخ ارسال: 1393/4/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.