پرده سینما

جمشید و خورشید سرگشته در اکران

پرده سینما

جمشید و خورشیدبا روند اكران‌ فیلم‌های تجاری، جایی برای فیلمی مثل جمشید و خورشید نیست

فارس:تهیه‌كننده جمشید و خورشید گفت: ما حاضریم فیلم خاك بخورد و بایگانی باشد، ‌تا شرایط مناسبی برای اكران عمومی آن فراهم شود.

نادر یغمائیان درباره عدم اكران عمومی جمشید و خورشید، پس از گذشت 4 سال،گفت: همچنان منتظر اكران عمومی این فیلم هستیم و تا اكران و شرایط ویژه‌ برایش در نظر گرفته نشود، آن را اكران نخواهیم كرد و بایگانی خواهد بود.

وی افزود: به نظر ما جمشید و خورشید ارزش شرایط ویژه را دارد و ما با بودجه شخصی آن را ساختیم و ارگان حمایت‌كننده و سرمایه‌گذاری نیز نداشتیم و زمانی كه ساختن فیلم انیمیشن در فكر هیچ كس نبود، ما زحمت زیادی برای آن متحمل شدیم و پایش ایستادیم.

یغمائیان این انیمیشن را كاری قابل دفاع خواند و گفت: جمشید و خورشید، علی‌رغم زمانی كه پشت سر گذاشته ولی با كیفیت بالایی تولید شده و فكر نمی‌كنم به صرف اكرانش، درست باشد كه نابود شود.

وی گفت: به نظرم این فیلم در عید نوروز و اعیادی دیگر می‌تواند بهترین اكران را داشته باشد، همچنین زمان بازگشایی مدارس نیز وقت مناسبی برای اكران آن است.

این تهیه‌كننده با اشاره به وضعیت كنونی اكران، گفت: متأسفانه با روند اكران‌ فیلم‌های تجاری، جایی برای فیلمی مثل جمشید و خورشید نیست و ما باید همچنان منتظر اكران آن باشیم.

وی در انتهای سخنانش افزود: جمشید و خورشید در سینمای ایران یك رویداد بود و هنوز هم حتی اگر اكران نشود، یك رویداد است، ما حاضریم فیلم خاك بخورد ‌تا آن روزی كه اكران مناسب خود را داشته باشد و چشم به راه یك فرصت خوب خواهیم ماند.

پخش فیلم انیمیشن جمشید و خورشید به عهده هدایت فیلم است.

در این انیمیشن امین حیایی، ثریا قاسمی، ترانه علیدوستی، حبیب رضایی، رامبد جوان و پرویز پرستویی صداپیشگی داشتند.

عوامل سازنده این انیمیشن كه از فرهنگ كهن و تمدن ایرانی در قالبی موزیكال بهره گرفته و تصویری شاعرانه ارایه كرده است عبارتند از: كارگردان: بهروز یغمائیان، آهنگساز: كیوان كیارس، فیلم‌نامه: علی فیاض منش، مدیردوبلاژ: چنگیز جلیلوند، صداپیشگان: پرویز پرستویی (كارام و منجم) امین حیایی (جمشید) ترانه علیدوستی (خورشید) رامبد جوان (ماهان)، حبیب رضایی (آبا) و ثریا قاسمی (ندیمه خورشید) تهیه‌كننده: نادر یغمائیان.


 تاريخ ارسال: 1388/8/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.